• kwi

katten vaknade upp med dålig balans..vet inte vad jag ska göra...

hejsan!

Vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag vaknade upp vid klockan lite innan kl sex av mig själv och gick upp på toa. Vår katt låg och sov vid mina fötter och vaknade till lite av att jag gick upp. Men jag gick upp och gick på toa. Jag sover alltid med öronproppar, när jag var på väg itllbaka till sängen så hör jg en smäll från sovrummet och sedan katten som kommer farande ut i köket. Men hon har jätteunderlig balans. Det är som att hon bara åker itll höger eller vänster. Nu har vi iaktagit henne i snart ent imme och hon har fortfarade underlig balans. Hon är som vanligt, hon spinner, hon fick kassler och åt. Hon har varit på toa. Hon försökte i början springa omkring och hoppa men då de inte gick så bra så försökte vi hålla henne lugn. Hon lugnade sig och börja stryka sig mot oss men det är som att balansen försvinner.
    Hon stod åt sin matbit och står och svajar.

Jag har ingen vetrinär att ringa så här tidigt och jag vet inte vad jag ska göra. vänta på vetrinären ska öppna är självklart men nu så länge för att stilla min oro skriver jag här.

Vad kan ha hänt?
    Vad ska jag tänka på?

Nu försökte hon precis stå och trampa på min sambos mage men tappar balansen och hade han inte haft handen vid sidan på henne hade hon ramlat ner på golvet...
    men hon fortsätter spinna och gosa med sin husse som ingenting. medans vi ser henne inte kunna hålla balansen helt...

Kan det vara hjärnskaking? någon som kanske vet något...

• Svar på tråden katten vaknade upp med dålig balans..vet inte vad jag ska göra...
  • En Dum En

Ingen jourveterinär? Vart bor du?

• Drömmar och förhoppningar

Går hon runt i cirklar? Det låter jättekonstigt, jag skulle nästan misstänka typ hjärnblödning, eller möjligtvis som du skriver, hjärnskakning. Helt klart skulle jag ringa vetrinären så fort som möjligt. Hade också varit orolig, om det hade hänt nån av mina katter. Hoppas att det löser sig, trots allt, så behöver det ju inte vara så allvarligt! Skriv gärna hur det går...

• kwi

nej cirklar går hon inte. utan hon beter sig helt normalt försöker springa till sina favoritställen osv så hon kan gå rakt och så. hon kan stå och spinna och gosa men så kan hon lixom tappa balansen och ramla till lite.

jag bor i stockholm

• Kaktus33

ring bagarmossen......det är ett akut sjukhus för djur där kan du få råd och tips på vad det kan vara....

• ahlcec

Ring ett djursjukhus, de har kostnadsfri rådgivning.

• kwi

bagarmossen verkar öppna klockan åtta...

• 3 barns mamman 1984

Brådskande sjukdomsfall under övriga tider: 0220-458 45

Under jourtid hänvisas till Regiondjursjukhuset Strömsholm Tel: 0220-458 00

Carl och Wictor ska bli storebröder till en liten flicka som ska komma den 25/5-07
  • kwi

fick tag i en mottagning nu som gav rådet att åka in. ska ringa och höra med våran ordninarie om vi kan få en tid idag. annars ska vi åka till djurakuten.

uppdaterar tråden så fort jag vet något.
    hon verkar må helt ok annars även om hon helst vill ligga hos oss nu.
    jäklar vad ont det gör se sin lille så här =(

• Tre älskade barn

Hur gammal är hon?

Det låter onekligen som en mindre hjärnblödning eller inflammation på balansnerven...

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • kwi

2 år..
    hon e ju helt normal annars...

Svar på tråden katten vaknade upp med dålig balans..vet inte vad jag ska göra...