• Aunt Molly

Illamående redan innan BIM?

Jag väntar mens (eller inte mens) om 4-5 dagar och jag mår så illa! Har mått illa hela natten och även en natt för några dagar sedan! Är det normalt att må illa på nätterna (eller brukar det vara på morgonen)? Kan det bero på att jag är gravid? Är det någon annan som mått illa så tidigt som första tecken? Eller är det troligare att jag bara är strött och stressad?

Jag har en son som är 2½ och med honom mådde jag inte illa alls så det känns skumt att göra det om jag eventuellt är gravid nu. Men sonen blev jag gravid på första försöket och detta är vårt första försök att få ett syskon så man hoppas ju lite att det ska gå fort igen.

• Svar på tråden Illamående redan innan BIM?
  • xal

Jag började må illa fyra dagar efter sista möjliga ÄL och har mått illa sen dess. Man kanske är olika känslig för hormonerna?

Jag mår för övrigt sällan illa om morgnarna, medan eftermiddagar och kvällar är riktigt jobbiga.

• norpan1

God morgon.
    När jag blev gravid förra gången vet jag att jag hade äl den 11:e och redan den 17:e började jag må illa och ngra dagar senare åkte den första frukosten upp igen!

• Ebbi

Åh vad glad jag blir av denna tråd - sitter här på jobbet & sväljer......mår riktigt illa men tänkte att det kan väl inte vara en eventuell graviditet eftersom det bara är en vecka efter äl!! Nu väcks hoppet i min kropp!!! *skratt* Tänk om det kunde få vara det istället för magsjuka!! Måde aldrig illa när jag väntade min son heller - hoppas hoppas hoppas!!!! Kram

• Pingu32

javisst kan det vara som du beskriver. jag mådde illa i min förra graviditet redan innan jag testat mig. Tyvärr mådde jag illa hela den tiden...

• Aunt Molly

Ebbi: då kanske vi väntar flickor nu redan om man får tro skrocket Nej, allvarligt talat tror jag inte illamåendet har med kön att göra, men det är väl så att man kan må väldigt olika under olika graviditeter.

Om en vecka vet jag hur det ligger till; men då är det i alla fall inte omöjligt att någon bygger bo i mig just nu

• maria215

Hej. Fick mf i slutet av jan. Ska ha Bim den 26 mars. Men jag har börjat mått illa. Hoppas på +

• olleomaxmamma

Tack för att det finns fler som känner som jag, jag trodde att jag inbillade mig om illamåendet. Jag förväntar mens nästa vecka men har redan väldigt ömma bröst och illa mående. Jag mår illa främst på kvällen, men jag har läst att det är lika vanligt som på morgonen.

Håller tummarna för oss alla att det inte är som vi är inbillningssjuka o att testet visar +.

• Mejasmorsa

Tänk att man kan längta efter att må illa. Jag fick ma i mitten av januari och hade äl förra veckan. Har tänkt att jag ska börja må illa nästa vecka eller så

• HimlaMilla

Har också bim i nästa vecka. Mår lite småilla, som blir bättre när jag äter, och är lite frusen. Hade äl för en vecka sen. Trodde det var för tidigt för symptom men läser ju här att det kan vara så. Hoppas jag inte inbillar mig!!

Svar på tråden Illamående redan innan BIM?