• Mia m Rasmus

Hinner min hp beviljas om jag skickar in papprena ca 1 ½ mån innan?

Har ju inte träffat min bm ännu efter ul, och ska inte göra det förrens den 11 april. Har tänkt att ansöka om hp from 1 juni, hinns den godkännas innan dess? Det borde den väl göra, men man har ju hört om vissa som får vänta en evighet på beslut.

• Svar på tråden Hinner min hp beviljas om jag skickar in papprena ca 1 ½ mån innan?
  • frittepillan

Dom räknar 30 dagars handläggningstid. Så det borde hinna!! Kram

• snoozen

Det borde de hinna handlägga under den tiden, här i Gävle är de seeega o det tog lite mer än 5 veckor för mig att få besked.. Enligt den jag pratade med på FK tar de dem i den ordningen som ansökan kommer in, inte hur snart som man har ansökt.. så det är bara att skicka in när du varit hos BM, lycka till!

• Gunilla75

Jag skickade in papper 2 månader innan den tid jag ville ha havandeskapsledigt. Av misstag så glömde jag trycka ut en blankett, och hade bara skickat in 2 av 3 stycken. Först när jag ringde för 2 veckor sen, fick jag reda på att de väntade på den 3:e blanketten. 1½ vecka efter samtalet så fick jag det beviljat.

Så svar "JA", du hinner! Du kan ju be din BM skriva ut ett moderskapsintyg som du kan hämta i receptionen, så gjorde jag.

Svar på tråden Hinner min hp beviljas om jag skickar in papprena ca 1 ½ mån innan?