• Selma77

Öppen planlösning - inredningstips!

Jag har en stor, öppen planlösning mellan vardagsrum och kök. Det känns stort och luftigt, problemet är att man bara inreder längst med kanterna, utmed väggarna. Kvar i mitten av rummet är en stor, tom yta som behöver inredas på något vis. Några tips på hur man kan lösa det?

• Svar på tråden Öppen planlösning - inredningstips!
  • Siriva

Sätt soffan mitt i rummet, kanske med en låg hylla bakom. Vill du skärma av mer kan du skaffa en bokhylla som är öppen från båda håll och ställa ut i rummet då får du en avdelning som ändå är luftig.

• Cindra

Man kan sätta en soffa "på tvären" i ett hörne eller möblera med soffor ut fån väggen i stället för längs med.
    Avdela rummet med en låg, avlång tv-bänk. Eller möblera med stora, gröna växter.

• Shagwell

Kan du inte ha en flyttbar köksö? Kan du ju ställa lite som du vill, och flytta bort helt vid bjudning t ex.
    form & funktion
    Våga flytta runt lite på möblerna vet jag. Ställ ut dem en sisådär en meter från väggarna!
    Har du tunga möbler - Skissa först eller ta fram dina gamla dockhus-möbler och flytta runt på en bit tyg eller papp som är utklippt efter formen på ditt kök/v.rum med de rätta måtten fast i mindre skala förstås
    Lycka till!!!

• Selma77

Tack för bra tips.
    Köksö alternativt luftig bokylla med lite växter runt omkring verkar vara en bra idé.

Ingen som har några bilder på sin öppna planlösning?

Svar på tråden Öppen planlösning - inredningstips!