• larssonsophie

Tips på billigare bra hundfoder!

Ger mina hundar Royal Canin men det blir så himla dyrt! Finns det något billigare foder som är bra? Kram

• Svar på tråden Tips på billigare bra hundfoder!
  • Runeberg

vår hund fick royal som valp. nu äter han carrier Aktiv ca260kr , finns på granngården. Kompletterar med äggula ibland för pälsens skull.

• Uncia

är ju så olika vilket foder som passar vilken hund. jag vet flera hundar som mår utmärkt, fast dem har "B-foder".

men finns ju doggy-energi serie(18kg säckar) som är lite billigare. och även best in show som finns i vanliga mataffärer. jag har testat bägge sorter på en av mina hundar som gillade det och mådde bra av det.
    min kompis hund som är foderallergisk funkar jättebra med best in show.

sen tycker jag även sportsman prides foder är väldigt bra, kostar runt 300kr. och har varit bra till mina. på utställningar brukar dem vara så man kan få gratis provpåsar för att testa.

• LiLja1980

Kolla på Lantmännen (Granngården), där finns många olika foder att välja bland. Vi köper Carrier till vår hund där i från. Läs på innehållet, står det spannmål som första ingrediens så undvik det fodret då hundar ofta blir gasiga i magen och bajsar mycket av det.

• Presario

Magnussons Hundfoder har jag bra erfarenhet av, och det är billigare än RC och dessa. Plus att man kan få det hem till dörren. gött att slippa släpa tunga påsar!

• clay

Ett foder som är väldigt bra är Priima, lite bajs, mycket muskler och hunden älskar att sätta tänderna i kött. Priima är ett fruset färskfoder som säljs i 1 kg korvar och som man får tina upp. Det innehåller mycket mer protein än vanliga foder vilket syns om man låter hunden träna en aning, min schäfer blev riktigt biffig av det :)
    Det luktar inte lika illa som Klass och är inte alls lika vattnigt.
    Det kostar ca 220 kr för 20 kg. Min hund på 30 kg äter ½ kg per dag.  www.priima.se

Nu har vi tyvärr inte haft plats i frysen så vi har kört på Doggy High Energy (den svarta säcken). Har för mig att den ligger på 170 kr eller nåt sånt för 10 kg och hon verkar må bra av den.
    Det innehåller 28% protein.

Vad är det för ras du har förresten?

Fuck the world! I can make my own people!
  • DalaPetra

Här kör vi med Halla foder till schäfern och Doggy Prima till taxen. Schäfern mådde helet ok på Doggy original förut men Halla var helt klart snäppet bättre.

Svar på tråden Tips på billigare bra hundfoder!