• scilent E

NAGELBITARE... hjälp mig att sluta

Jag har bitit på naglarna i hela mitt 22 åriga liv. Och jag vill så j*vla gärna sluta nu. Men det går inte. Stop & väx hade jag i mellanstadiet, men blev van smaken, så den hjälpte inte. Vad ska jag göra? tips?

Jag har alltså klarat av att sluta röka och snusa... men naglarna är helt omöjliga....

Hur gjorde du?

• Svar på tråden NAGELBITARE... hjälp mig att sluta
  • Razzla

Jag bestämde mig för att jag ville ha långa snygga naglar och började "piffa" till dom mest hela tiden. De hjälpte iaf mig. Enda gången jag kan bita ännu är när någon nagel går av... Har inte bitit på riktigt på nästan 10 år.. slutade när jag va som du ungefär.. 

Se i mina ögon att jag ler
  • Fiaflopp

Tänk på att det är små små små djur som finns under naglarna...det hjälpte mig!

• Teskedsmamman

Jag slutade genom att spara en tumnagel, när den var lång och snygg så sparade jag även en pekfingernagel... osv.. fungerade på mig iaf... men det är lite vilja att inte bita på den nageln man sparar..

Ett annat sätt kan vara att gå och bygga upp lösnaglar, inte fullt lika kul att bita på och sedan ha dem tills man inte biter längre...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.22) BF - 070723
  • Nericia

jag tuggar tuggummi som bara den. då blir det inte att jag biter.

• Sara och Co

en kille som jag tyckte var lite läcker sa till mig att jag får i mig lika mycket bakterier av at bita på naglarna som av att slicka på en toalettstol. jag vet inte om det e sant, men det funkade!

Svar på tråden NAGELBITARE... hjälp mig att sluta