• Shagwell

Hur hålla glasdörrarna skinande rena i dusch?

Har sådana där mycket praktiska dörrar av klarglas i duschen men det ir ju ränder och de är inte så klädsamma. Finns det något bra tips på hur man förebygger kalkränderna eller är det bara att torka, gnugga och se glad ut?
    Vi köpte till något som man skulle spraya dörrarna med men jag tycker fan inte att det gör nå´n större skillnad.

Någon påstod att de strök bilvax på fönsterrutorna, kan det fungera tro? Någon som prövat?

tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hur hålla glasdörrarna skinande rena i dusch?
  • Lolagumman

Jag skulle först försöka få bort alla ränder och fläckar med cif badrum och en mjuk svamp, sen vaxa rutorna med bilvax. Det håller säkert nån månad skulle jag gissa. Sen är det väl bara att upprepa behandligen när det börjar bli randigt igen.

• Lolagumman

har själv inte testat med bilvax i duschen men i handfatet av gjutmarmor fungerar det iaf bra. (och på bilen såklart)

• annhan

Mitt favvoknep är: HÅRSCHAMPO! Inget tar bort kalkavlagringar och smuts så bra på kakel & duschväggar som schampo!!!! Testade av en ren slump då det vanliga badrumsrengöringsmedlet var slut.. shit vad bra det funkade! Så nu kör jag ALLTID med hårschampo.

Man behöver knappt gnugga, så bra är det!

• puss

smart med bilvax!!

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • tvåan i april
    gjotde det roliga jobbet igår....kör med fönster puts och svamp!
  • nelly 1

citronsyra är kanon mot kalk

• Shagwell

Okej, då ska jag rengöra med schampot (går det bra med billighets-schampo eller ska jag stryka med Redken? och sén ta grabbens bilvax och skydda dem med!
    Inget är så roligt som städning när man vet att man gör det i F-Ö-R-E-B-Y-G-G-A-N-D-E syfte *la la la la*

• annhan

Shagwell: Hehe jag använde billighets-schampo, herbal essences. Så, du behöver inte slösa på Redken schampot!

• mimmi006

Shagwell- funkade det? Jag håller på att bli galen på vår dusch så jag har tagit till VIM... det var det enda som hjälpte. Men det är klart, schampo kan jag testa tar väl inpackningen på efter!?

Svar på tråden Hur hålla glasdörrarna skinande rena i dusch?