Kolposkopi + vävnadsprover någon???
Lägger in mitt inlägg på nytt, men nu med rätt benämning på undersökningen för att förhoppningsvis få några svar
Direkt när hon hörde om mitt symtom sa hon att de skulle göra en sk kolposkopi, alltså gå upp med ett kolposkop och kolla livmoderhalsen ordentligt. Detta gjordes efter cellprovet och hon tog även två-tre biopsier + odling från själva livmoderhalsen.
Efteråt var jag självklart väldigt orolig och frågar varför hon gjorde en så stor undersökning. Hon säger då att det beror på att jag haft kontaktblödningar och att de gör det på alla som har det, men att hon inte kunde se något ovanligt med koloskopet osv.
Men efter att ha googlat på nätet där det överallt står att läkarna tar biopsi efter kontroll med koloskop då de sett något är jag givetvis väldigt orolig.
Undrar allstå - är det någon mer här inne som fått genomgå kolposkopi + biopsi där allt varit bra?? *famlar efter halmstrån* Jag undanber mig vänligt men bestämt skräckhistorier dock, de figurerar redan tillräckligt i min hjärna

Undrar också om ni som genomgått detta blödde länge efteråt? Hade ni ont? Jag blödde ganska mycket några timmar efter igår, men redan igårkväll avtog det ganska mycket. Idag har jag mest färgade flytningar. Känner dock lite hugg och stickningar i livmoderhalsen/livmodern idag.