smörgåsrån
hur gammal va era barn när ni började ge dom det ? löser det sig bra i munnen eller finns det risk att dom sätter i halsen ? Måst man ge vatten/dryck till ?
hur gammal va era barn när ni började ge dom det ? löser det sig bra i munnen eller finns det risk att dom sätter i halsen ? Måst man ge vatten/dryck till ?
Min son va 6 mån. Han suger mest på dem. har faktiskt inte satt dem i halsen.
Min dotter var ca 6 månader när hon fick smörgåsrån, hon har aldrig satt i halsen och de löser sig nästan direkt, vi ger inte vatten till. Hon äter kanske ett-två rån om dagen, hon verkar tycka det är en kul "sysselsättning" att plocka med och träna på att ta upp alla små smulor som blir.
Min lilla tjej var nog fyra månader tror jag.. Dom smälter i munnen och hon ville aldrig ha ngt att dricka till. Men nu finns det ngt nytt på typ ICA som dom visade på barnmässan.
Det heter majskrokar finns vid snacksen. Ser ut som "ostbågar" men innehåller bara majs och 2% fett inget salt. Min lilla tjej älskar dom.. Och dom rekomenderades av ex dietister..
Kram
Frittepillan. mm har läst om dom. men tänkte smörgåsrån för det är ju gluten i.
då kan jag börja och ge ibland för dotter är ca 5 1/2 mån.
junior var 5 månader och älskar sina "kex"
han vill gärna ha vatten när han ätit rån men det är nog inget måste om din dotter inte säger till.
jag skulle gärna testa majskrokar men de finns inte här
tror de skulle göra stor succé!
milimina: har du kollat hemsidan för majskrokar kommer nya återförsäjare hela tiden.
gtr,
japp kollar regelbundet
hittills ingen här ![]()
milimina. kan du inte be din matbutik att dom tar hem och säljer kanske fler som vill pröva till sina barn.
Smälter/löses majskrokarn på samma sätt som rånen?
Jag har provat ge till min son(8 mån) men han biter sönder dem direkt eller gör bitar av dem med händerna och stoppar i munnen och sitter sedan och harklar sig ett bra tag ifall han få stora bitar i halsen. Vet inte riktigt vad man ska göra. Han vill inte alls suga på dem. Före han fick tänder gick det bra men nu biter han bara i allt O_o
vilka är det som gör dessa majskrokar??
Är det nån som har adressen till hemsidan för majskrokarna?
frittepillan: När du gav din dotter smörgåsrån vid 4 mån.ammade du då?!
Tack Eja!
Har hört talas om majskrokarna som verkar vara "det nya smörgåsrånet" men hittills inte hittat dem
DEn svenska sidan är www.majskrokar.se
lättare att läsa på den sidan ![]()
de fanns ju inte i karlstad ju ![]()