• MamaMuu

Öroninflammation och bihåleinflammation

Finns det någon här som fått öron eller bihåleinflammation efter förkylning eller influensan?? Skulle va till stor hjälp om ni förklara vad ni hade för symtom i så fall. Tror jag håller på att få båda :(
  • Svar på tråden Öroninflammation och bihåleinflammation
  • Oligo

Bihåleinflammation: Ont i skelettet i ansiktet (kinderna)
    Öroninflammation: Tryck på örat, precis vid hörselgången. Gör det ont?

I båda fall: Ta avsvällande nässprej (Neseril eller liknande) , sov med många kuddar... Ät alvedon eller nåt annat. Har du Rinexin hemma, så ät det!

• Oligo

Förresten, man kan få jätteont i tänderna i överkäken vid bihåleinflammation ocskå.... inte alls roligt.

• MamaMuu
    Oligo skrev 2007-03-14 12:42:29 följande:
    Bihåleinflammation: Ont i skelettet i ansiktet (kinderna)Öroninflammation: Tryck på örat, precis vid hörselgången. Gör det ont? I båda fall: Ta avsvällande nässprej (Neseril eller liknande) , sov med många kuddar... Ät alvedon eller nåt annat. Har du Rinexin hemma, så ät det!
    Jag har som tryckkänsla i kinderna, mer på vänster sida än höger. Huvudvärk och feber. Har haft feber sen i fredags nu :( Och i öronen har jag inte ont, än. Men det känns som att jag har lock för dom och när jag sväljer så klickar det skumt. 

Jag pratade med sjukvårdsupplysningen igår och dom tyckte att jag skulle avakta några dar till, och om det inte blev bättre då skulle jag gå till läkaren. 
    Jag kanske borde ringa VC idag...? 
  • Themis

Om det ömmar i ansiktet så kan det vara bihålorna-gör det pltösligt mycket mer ont när du böjer huvet mellan benen så är det ganska säkert så.

Om det inte har gått för långt kan man klara sig med Nasonex spray och/eller Rinexintabletter men ibland krävs antibiotika-du måste gå till läkare för att få rätt bedömning.

• MamaMuu
    Themis skrev 2007-03-14 12:46:45 följande:
    Om det ömmar i ansiktet så kan det vara bihålorna-gör det pltösligt mycket mer ont när du böjer huvet mellan benen så är det ganska säkert så.Om det inte har gått för långt kan man klara sig med Nasonex spray och/eller Rinexintabletter men ibland krävs antibiotika-du måste gå till läkare för att få rätt bedömning.
    Jag har ingen nässpray hemma alls. och ska jag va ärlig klarar jag inte av att spruta sånt i näsan :( Tycker det är så himla otäckt. ja det är mesigt, men är lite som en fobi :(
  • MamaMuu

Hade ni feber under tiden?? Min vägrar gå ner :(

Svar på tråden Öroninflammation och bihåleinflammation