• LovelyEyes

Är Du Rädd För O Föda? Kolla Då Hit!

Rädd för att föda?

När jag väntade mitt första barn vid 17-års ålder kände jag
    inte alls nån rädsla inför förlossningen, dagarna gick och
    gick... sen var jag framme då jag skulle föda,
    hade väl läst lite innan om hur det kunde vara mm men
    aldrig tänkt på hur jag skulle få det... värkarna var igång o jag
    tänkte bara... idag får jag min bebis o inge mer...
    När jag väl låg där o fick höra ordet krysta nu... blev jag väl lite
    rädd på hur det skulle kännas... hade ju fått min EDA innan så.
    Förlossningen tog bara nån timma så var det klart...
    jag som hade räknat med flera timmar eller dagar.
    Som jag tror nu att om jag hade gått och oroat mig under hela
    graviditeten hade nog förlossningen inte gått så bra förmodligen.
    Att andas rätt var det ingen som hade lärt mig innan, men fick sån
    beröm för min andning under hela arbetet ;)

För er rädda: Ta en dag i taget och oroa er inte för mkt i onödan ;)
    Förlossningen är det bästa jag gjort i hela mitt liv och längtar tills
    jag ska föda mitt andra barn nu i september 07 ;)

Mindre oro... mindre skräckförlossning ;)

Ps, vad är du rädd för? Ds.
    Att vara Gravid är Underbart!
  • Svar på tråden Är Du Rädd För O Föda? Kolla Då Hit!
  • Hanyyyy

Det var snält sagt men du måste förstå att det är inte så lätt specielt för oss som ska föda första barnet,,men samtigit så ser vi framemot det,,,visst första månaderna brukar man inte tänka på förlosning,men sista månaderna är jo värst det e då man har olika tankar och drömmer massa konstiga saker,,och allt,,men det är normalt,,,Önskar alla lycka till

• Annamus

Jag har fött ett barn med en normalbra förlossning, men av någon anledning är jag rädd nu när jag har andra i magen. Skulle vilja göra snitt på en beräknad tid och plats och allting. Har sånna otäcka föraningar eller är jag bara rädd, vet inte...

• LovelyEyes
    Annamus: så kände jag oxå nu när jag väntar mitt andra barn... konstigt nog... jag som hade en sån bra förlossning... haha men har nu bestämt att föda vaginalt om det inte blir annat då... kanske har tvillingar... vet ännu inte svaret på det...  men har bestämt mig för att inte tänka alls på det... ignore... haha!  kommer nog gå galant igen ;)

Hoppas du inte oroar dig allt för mkt nu ;) bara ta det lugnt så kommer det säkert gå galant igen för dig ;) Kraam
    Att vara Gravid är Underbart!
  • Saralo

Jag är gravid för andra gången å går på aurorasmatal för min rädsla.Hade, tvärt emot dej, en ren skräckupplevelse första gången när min son höll på att DÖ.
    Så d är lättare sagt än gjort att inte oroa sig, speciellt när man haft en jobbig förlossning bakom sig.

• skräckslagen

LovelyEyes:

Hemskt ledsen men det du säger hjälper inte ett dugg. Känner ändå en sån skräck och fasa ja tom äckel inför en förlossning. Jag tycker att sånna som du förringar hur fruktansvärt det är att ha förlossningsskräck. Jag blir så ledsen när folk säger saker som att oroa dig inte kvinnor har fött barn i alla tider. OCH! Det har gått fel i alla tider också. Så att säga att jag bara ska sluta oroa mig sådär är som att säga till en cancerpatient att det säker blir behagligt med cellgifter.

Den skräcken jag har gör att jag har svårt att läsa, så som alla andra upplever det positiva och glada, förlossningsberättelser. Jag mår illla får yrsel och total panik när jag läser dom.

• gosmamma

min första förl gick oxå jätte bra o snabbt, men andra var hemsk!
    o alla som sa att andra ggn går det snabbare o lättare, jovisst!
    för mig var det tvärtom..
    nu bävar jag inför tredje ggn, kanske det blir tre ggr värre :-/

• Saralo

Skräckslagen: Ska vi bilda klubb `=)

• skräckslagen

Saralo: Absolut... skräck är inte kul. Kanske delad skräck blir mindre skräck?

• Lilja07

TS: hmm jag är livrädd för förra var botten. Så det där hjälper inte mig tyvärr. Hade jag haft en förlossing som var lätt förra gången så kanske jag hade känt som dig, men efter en 5 dagars så änker man inte så

~~ Sanna 040415 ~~ Kotten BF 070519~~
Svar på tråden Är Du Rädd För O Föda? Kolla Då Hit!