• PussPrinsen

Bästa rumpsalvan?

Så skall man ut i djungeln och köpa en massa pryttlar till den lilla bebben...

Vilken tycker ni har varit den bästa rumpsalvan?
    bästa barnoljan?
    bästa badbaljan? och behövs det en sån där liten stol att lägga barnet i, tycker det verkar praktiskt, men man vet ju aldrig.. :)

Man vill ju bara sitt barn det allra bästa!

Tack! :)

• Svar på tråden Bästa rumpsalvan?
  • AnLeNo

Inotyol är bästa rumpsalvan om det ÄR rött, i förebyggande använder jag bepanthen. För torr hud i ansikte o dyl. använder jag Ceredahl från apoteket, kanon!
    ACOS barnolja tycker jag är bäst.
    Badbalja vet jag inte... huvudsaken är att den inte är för liten så de får plats i den ett tag. Min son blev galen om jag försökte lägga honom i en sån där badhjälp... här får man hjälpas åt att hålla och bada istället!

Sen, tvättlappar- Eldorados säger jag bara! Tjocka, mjuka känns nästan som tyg när de är blöta. Bäst hittills tycker jag!

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
  • pompes pappa

Vi kör Weledas sortiment

• Axels och Annies mamma

Bästa rumpsalvan tycker jag är Idominsalva, det har vi använt hela tiden.
    Barnolja har vi inte använt eftersom Axel aldrig varit torr och vi har inte tyckt att det har behövts då. Vi har en badbalja från Ikea, vi har inte haft nån stol att lägga honom i badet om det är det du menar, tycker att det kändes säkrare att hålla honom när han var liten.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Engeln

Miniderm
    köpt olja på apotek
    lilla bebben, handfatet lite större vilken balja som helst brukar sätta en handduk eller en tygtrasa så det inte ska bli halt i botten, stolen är säkert behändig men det är så otroligt kort tid den behövs eftersom barnet vill röra på sig så jag skulle nog lista den som ett onödigt köp.

• AnLeNo

Ang. miniderm så är den vattenbaserad och ska därför inte använs på vintern. men på sommaren är ju även den kanon.

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
  • Lilla näktergal

Rumpsalva: Bepanthen finns på Apoteket
    Badbalja: Ikeas är super!
    Badolja: Natusan med Aloevera, luktar liiite gott.

Det är en djungel därute men dessa sorter använder vi och är jätte nöjda.

Ett tips är att köpa engångstvättlappar till deras rumpor, sånna som man bara har vatten på. Vår son blir röd av våtservetterna så dom har vi bara ibland.

Lycka till nu!

• Ipomea

Rumpsalva: Bepanthen är BÄST helt klart!
    Hörde om en ny som va toppen på Apoteket men mins tyvärr ej namnet.

• PussPrinsen

Tack för alla tips, man är ju helt lost där ute i djungeln! och som sagt, bara det bästa till den bästa...=)

härligt med vår förresten, här i Göteborg skiner solen som aldrig förr!!!

• Gottegrisen

Rumpsalva: bröstmjölk är väldigt bra till de flesta småröda rumpor, har det nån gång behövts mer så har vi använt inotyol (vi har inte gjhort av med en halv tub ännu och sonen är torr nu 2 år gammal)
    Badbalja: Har man badkar så behöver man inte någon alls egentligen men vi har ändå en (som jag hade som bebis), som någon skrev kan det nog vara bra att tänka på att den ska vara rymlig. Badhjälp ser jag ingen användning för (fast smaken är ju olika)
    Badolja: Vilken kallpressad olja som helst, vi har använt olivolja, mycket bättre för huden än "babyoljorna" som man köper i affären och dessutom mycket billigare.

• Gottegrisen

Rumpsalva: bröstmjölk är väldigt bra till de flesta småröda rumpor, har det nån gång behövts mer så har vi använt inotyol (vi har inte gjhort av med en halv tub ännu och sonen är torr nu 2 år gammal)
    Badbalja: Har man badkar så behöver man inte någon alls egentligen men vi har ändå en (som jag hade som bebis), som någon skrev kan det nog vara bra att tänka på att den ska vara rymlig. Badhjälp ser jag ingen användning för (fast smaken är ju olika)
    Badolja: Vilken kallpressad olja som helst, vi har använt olivolja, mycket bättre för huden än "babyoljorna" som man köper i affären och dessutom mycket billigare.

Svar på tråden Bästa rumpsalvan?