• stellaluna

Vilket var ert resultat på glukosbelastningen?

Ni som gjort glukosbelastning, vad hade ni för värde före respektive efter glukosbelastningen.

Var går gränsen? Har ni fått göra om det igen?

Ja, lite blandade frågor...

Jag gjorde själv en glukosbelastning idag och hade 5,1 före och 8,3 efter. Det var ingen fara enl. barnmorskan men hon sa en gräns på 8,9. Vad händer om man har det eller mer? Har ni andra fått andra gränsvärden?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vilket var ert resultat på glukosbelastningen?
  • MeNoLike

kollade inget värde före men hade 5,4 efter... man får ha upp till max 10 iaf sa min Bm det...

• engeln83

5.6 o 5.9 hade samma värde förra graviditeten

• engeln83

gjorde inget innan bara efter..

• engeln83

om man har högt värde blir man skickad till en dietist i första hand som ger råd på vad man ska äta osv för att minska socker intaget...i vissa fall blir de väl insulin tror jag

• Mysnanna

Jag hade när min Bm tog sockervärdet 9,5, därför fick jag göra glukosbelastning dan efter. Tog inget innan, efter var det något på 6,2. Så det var ingen fara alls. Men konstigt att det var så högt när jag var hos Bm dagen innan, hade inte ätit något speciellt då heller. Får se om det är lägre nästa gång..

• raspberryrevolution

tog inte något värde före, men hade 4.8 och övre gränsen ligger vid 8-9 har man högre än så, är det väl risk för graviditetsdiabetes...

• stellaluna

Tack för era svar!

Fler????????

• Pompan

puffar då jag själv är nyfiken..gjorde glukosbelastning idag men får inget svar förräns på måndag..

• Gunilla75

Jag var på min sockerbelastning idag! Tog inget värde innan, men efter blev det 5.7 till 5.9. Till mig sa de att man bör ligga under 8.
    Vad det tog många timmar för mig att bli normal igen. Har varit så trött och känt att jag haft lågt socker hela dagen. Kanske spelar roll att jag har inte sovit så jätte bra de senaste 5 nätterna innan?

Svar på tråden Vilket var ert resultat på glukosbelastningen?