• Ann Sarah

ang semester /

HEJ

mitt minsta barn är 2½ år och håller på att trappa upp ett umgänge med sin bio pappa ..

frågan är nu hur sommar umgänget ser ut vi har inte planderat så långt än ..

min fråga är den. har jag rätt att välja några veckor som vi ( vi = min sambo sedan graviditets mån 5 med lilla barnet och mitt äldre barn 6 år) kan ha semester på alltså åka utomlands eller dyl ?

hade tänkt kanske 3 veckor är det orimligt ?

Pappan har inte nätter än utan bara varannan Lör & Sön (vi har aldrig bott ihop .m.m )

vi håller just nu på med sammarbets samtal på familjerätten hur kan man lägga fram min fråga om sommar umgänget vill inte försämra barnet umgänge med sin bio pappa men samtidigt vill vi kunna åka iväg någon/några vecka/or i sommar med "familjen" . .

vilket svammel det blev nu men hoppas på några bra svar ..

• Svar på tråden ang semester /
  • Dazzle

jag tycker du ska lägga fram det i familjerätten med precis de orden, att du inte vill försämra något för någon men att ni gärna vill ha några veckor då ni kan planera semester, det har nog alla förståelse för. Däremot kansek 3 veckor är mycket? Men det avgör ju ni

L

• Ann Sarah

HEJ

tack för ditt svar :)

vi täntke så här

våran önskan på semester veckor är

27,28,29 då är det bara vecka 28 som umgänget skulle vara på vi försökte komma och lägga så att det skulle inverka så lite som möjligt på det ordinarie umgänget,

tacksam för synpunkter

• Therese33

Tycker du skall lägga fram dina önskemål i familjerätten, dom ser ju alltid till barnens bästa... Tre veckor tycker jag låter rimligt, då får man chans att koppla av riktigt...

Svar på tråden ang semester /