• fredrik82

    Bandy!

    Finns här fler bandypappor? Då pratar vi förstås om den mer ädla bandysporten som för närvarande utövas utomhus.

  • Svar på tråden Bandy!
  • Tvillingfarsa

    Fan också, jag som trodde jag hittat en innebandy tråd.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Ångan

    Jodå, lite intresse finns det allt här
    Fast det blir kanske bara nån eller ett par matcher på zinken man följer. Som du kanske förstår så är man bajar

  • Tvillingfarsa
    Ångan skrev 2007-03-15 09:04:49 följande:
    Som du kanske förstår så är man bajar
    Usch fy och blä.
    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Planet Bob

    Visst finns det bandypappor!

    Men intresset har svalnat på grund av flytt och nedflyttning.

    Laget i mitt hjärta är Katrineholms SK - Storlaget från förr.

  • Ångan

    Tvillingfarsa:
    Du behöver inte vara så avis, alla lag kan helt enkelt vara lika bra som bajen

  • fredrik82

    Det var som tusan. Givetvis skulle det halka in bajare efter en svidande semifinalförlust. Jag håller naturligtvis av det enda grönvita laget. Västerås SK, mesta mästarna.

    Planet Bob, Katrineholm är saknat av alla!

  • fredrik82

    Tvillingfarsa, innebandy är bara kul att spela, det är oerhört svårt att se på.
    Men kul, det är det..=)

  • Tvillingfarsa
    Ångan skrev 2007-03-15 17:01:36 följande:
    Tvillingfarsa:Du behöver inte vara så avis, alla lag kan helt enkelt vara lika bra som bajen
    Jag antar att du pratar bandy nu, för du kan ju omöjligt mena t.ex hockey.
    fredrik82 skrev 2007-03-16 11:15:04 följande:
    Tvillingfarsa, innebandy är bara kul att spela, det är oerhört svårt att se på.Men kul, det är det..=)
    Kanske ligger en viss sanning i de, men jag tycker det är rätt skoj att titta på också.
    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Ångan

    tvillingfarsa:

    Hehe, nja, hockeyn är ju tydligen inge favvogren för hammarby
    Men annars ska man väl inte klaga. Tycker bajen håller sig ganska högt upp i många olika sporter.

    Hoppas iaf att man ska få säga ÄNTLIGEN på söndag
    Men jag antar att man får säga, NÄSTA ÅR, DÅ JÄKLAR!

  • fredrik82

    Ångan:
    alla våra tanka här i Västerås går till edsbyn på Söndag, men det skulle inte förvåna mig om ni vinner, vilken effektivitet på fasta sitautioner.
    Vi säger däremot, nästa år, då jävlar. med David Karlsson i spetsen..=)

  • Ångan

    fredrik82
    V-ås, sandviken och edsbyn har vunnit alldeles för mycket nu tycker jag
    Så jag hoppas verkligen bajen kan få vinna. Dom är nästa värda det tycker jag.
    Som sagt, det är första gångem dom verkligen slår ur underläge, kanske kan det hjälpa till lite. Såg ju hur det gick mot v-ås nu. Personligen trodde jag "ni" skulle vinna med kanske 3-1 i matcher. Men det gäller att göra mål på dom få chanser man får, och det lyckades bajen med i de första matcherna då västerås var det klart bättre laget.

  • fredrik82

    Ångan:
    Visst är det så, men i ä'rlighetens namn har ju varken SAIK eller edsbyn vunnit så mycket i et historiskt perspektiv.
    Trodde också vi skulle slå bajen, vi hade alla förutsättningar.
    Hammarby kan inte vinna. Hoppas du orkar till jobbet imorgon, vilken jädra final, helt osannolikt.

  • Ångan

    fredrik82:

    Jo, det var spännande som sjutton.
    Kunde verkligen ha gått precis hur som helst, och oavsett vilket lag som hade vunnit så hade dom vart värda det. Nu hade edsbyn flytet på sin sida helt enkelt.
    Får skylla på mig själv, ska helt enkelt inte kolla på finalen
    Känns som om att det är nåt litet tecken vareje gång jag kollar som gör att det går åt skogen. 2004 slog jag på när bajen ledde med 4-1 och skulle precis slå sin straff, sen vet du hur det slutade. Allt bara totalsket sig direkt när jag slog på tv:n

    Idag ringde morsan och sa att hon igentligen håller på edsbyn (släkten är i från hälsingland) men höll en liten tumme för min skull att bajen skulle vinna. 20sek efter det hon ringde så fick edsbyn straff, och jag kände på en gång att det kommer skita sig. Fast när klockan tickade upp mot 85min så kändes det endå som att det fanns ett litet litet hopp, och minuten senare så släktes även det..hehe
    Sen är det väl som alltid i förlängningarna, att det lag som för spelet och trycker på alltid torskar på nån sketen kontring eller nåt, och så slutade det även i detta fallet.

    MEN NÄSTA ÅR, DÅ JÄKLAR

    /Crille....som endå älskar BAJEN *s*

  • Ångan

    igentligen, vad gjorde edsbyn för prestation, jo dom vann mot ett lag som inte kan vinna???
    Hur svårt är det på en skala..hehe

Svar på tråden Bandy!