• Anonym

Symptom kvar vid MA?

Jag har fått konstaterat MA vid VUL i v. 7.
    Det är nu snart en vecka sen. Tycker dock att magen fortfarande sväller och jag har växtvärk i livmodern.

Saken är den att jag känner mig inte säker på att det verkligen är MA. Man såg ett foster, men inga hjärtslag. Men är det inte möjligt att de är svåra att se så tidigt?

• Svar på tråden Symptom kvar vid MA?
  • Mejasmorsa

Hur fick du tanken om ma? Började du blöda så att du åkte in? Jag läste i METRO för någon månad sedan att en läkare hade konstaterat mf men att tjejen ville kolla igen och en timme senare gjorde en annan läkare VUL och hjärtat slog. Vad sa de att du ska göra nu?

Håller tummarna för att din känsla är den riktiga.
    Stor kram

• ims67

Jag gjorde en abort för lite sen och i samband med det en VUL för att kolla vilken vecka jag var i(8) läkaren såg då inga hjärtslag men sa till mig att man kan missa dom så tidigt så jag håller tummarna för dig att läkaren bara har missat hjärtslagen som ovan berättade om.

• Längtar efter en liten

På mig försvann alla symtom bara sådär,därför jag kolla upp det och fick då veta att det var ett MA,blev sövd och skrapad  nån dag senare. Var i vecka 11

• Cerulean

När jag fick konstaterat ma fick jag åka till ett annat sjukhus än det jag först gjorde vul:et på för att två datorer skulle ha försökt se hjärtat. Det var visserligen i vecka 11, men var på ett vul två veckor innan där inga hjärtslag heller syntes, då skulle jag komma tillbaka efter två veckor. Så jag tycker absolut du ska få kolla en gång till!

Mina symptom hade dock fortsatt efter att fostret dött (i tre veckor ungefär) men samtidigt hade jag en känsla av att något inte stod rätt till. Det gjorde det ju inte heller - men det behöver inte betyda nåt för dig!

• Anonym

Jag var i v13 när jag fick konstaterat att jag fått ma, fostret dog troligen i v7. Alltså samtidigt som jag började må ill, och jag mådde illa och kände mig gravid ända till det kom ut två veckor senare.
    Så tyvärr kan man både känna sig och se gravid ut även om inte fostret lever -min mage började växa osv.

Men visst kan det vara så att det var för tidigt att se hjärtat, eventuellt kanske du blivit gravid något senare än du trott också..

• Böckling

JAg fick ett MA troligen runt vecka 7-8 och märkte ingenting förrän vecka 17 då jag fick en liten, liten blödning. Magen växte och symptomen fortsatte. Snacka om att känna sig lurad.

Det är nu snart en månad sen och äntligen börjar det kännas bättre och sicktet är nu inställt på ett tidigt -2008:a barn.

• Karra

Jag fick ett MA i v9 men gick till v16 skulle åka in på ett vanligt besök bara för att kolla så allt var ok dock var det inte det... hade haft alla symtom som man kan ha vid en gravidetet ända tills 1dag EFTER skrapningen då börja det försvinna. Man känner sig så otroligt lurad av sin egen kropp.

Nu ska det satsas på ett sommarbarn -08....

Svar på tråden Symptom kvar vid MA?