• En Saga

Vad menas med Ängla barn?

Hej, har en fundering... var på seans för ett år sen, och då sa ett medium att ett av mina barn är ett såkallade ängla barn...
    vad menar han med det? Ängla barn vad jag vet är ju dem som är i himlen, han sa bli inte förvånad en dag om han sitter o pratar med någon, jag tror han menar den minsta som är 1år och nio mån, har en 7 årig oxå,men han ser inte någon har han sagt,vet ni nåt om ängla barn som han kan mena?

• Svar på tråden Vad menas med Ängla barn?
  • Orango

Änglabarn brukar de barn kallas som har dött/vandrat vidare. Vad jag vet iaf.

• Lychee

Av din beskrivning låter det som om nåt av dina barn har förmågan att prata med de på andra sidan...

Annars är änglabarn som orango sa, ett namn på barn som gått bort. Men eftersom han sa att du inte skulle bli förvånad om han pratade med någon antar jag att han menar typ medium.

• tüp bebegi

Vad mediet menade var att barn har ett "öppet sinne" inför den andra sidan & att du inte ska vara förvånad om din son sitter & pratar med sin bror.
    Med andra ord att din son ser & pratar med sin bror som gått över & om han gör det ska du låta det vara & inte bryta in eller försöka avvisa det.

• En Saga

Hej, båda mina pojkar lever, ingen är i himlen.

• Remsan

Skulle tro att mediet menade det som även kallas som "Indigobarn" "Stjärnbarn" eller "Kristallbarn". Sök på nätet så hittar du nog lite intressant läsning.

Änglabarn är däremot en helt missvisande benämning, för när man pratar om änglabarn så pratar man om barn som har dött.

• Remsan

Du kan läsa om indigobarn i denna länken, där kan du även klicka vidare och se olika karaktäristiska drag hos ett indigobarn.

http://www.metagifted.org/topics/metagifted/indigo/introduction.html

"Stjärnbarn" brukar vara ett slags samlingsbegrepp för indigobarn och kristallbarn. "Den nya tidens barn" som har lite olika vibration.

Här står det lite om Kristallbarn, här menar författaren också att kristallbarnen är "inkarnerade änglar".

http://www.ashtarcommand.se/artiklar/artikel11.html

Det finns jättemycket att läsa på nätet, men mest på engelska. Än så länge finns bara EN svensk bok om indigobarnen som heter "Älskade indigobarn".

• Glitter Scarf

Min dotter ä 18 månader & ligger och skrattar jätte högt för sig själv när jag inmte är där , som om någon sitter och skojar & leker med henne , det förvånar mig inte om det är någon ande där för de gillar att dras till mig har jag märkt

Svar på tråden Vad menas med Ängla barn?