• Diamond

jobbar 84%, stämpla upp till 100 %?

hej hallå...
    Har inte riktigt tänkt på det förrän nu men jag jobbar 84% ... egentligen skulle ju jag kunna stämpla upp till 100%.
    Alltså e det nån mening med det? vad skulle man tjäna på det o e det dumt att slösa på sina dagar om man nu skulle bli arbetslös???? e så dålig på sånt!
    Gör det nån skillnad i kommande fp om vi nu skulle skaffa ett barn till???

• Svar på tråden jobbar 84%, stämpla upp till 100 %?
  • Razzla

Du kan fyllnadsstämpla så länge du är arbetslös mer än 7timmar av 40/vecka.. Med andra ord kan du jobba max 82% för att stämpla upp..

De går ju max 1 dag/vecka och då kan de väl vara värt de.. 

Se i mina ögon att jag ler
  • Carisma95

Trodde inte man fick stämpla upp till heltid, om man själv valt att jobba från (är det?) 75 % och uppåt..?

Be true to yourself and you will never fall...
  • sandra1984

Om man haft en heltids tjänst så kan man stämpla upp.
    Enligt akassan får man typ inte säga nej till arbete,gör man det kanske akassan inte ersätter en då.
    Om man tackar ja eller söker en tjänst på 50% eller 90% så kan akassan täcka upp resten om ens tidigare arbete varit 100%.

Så tror jag det funkar,så har eller funkar det för vännerna.

• hotten

när dagarna är slut så får man inga nya om man själv valt att jobba deltid...

• helenasthlm

Får man jobb och jobbar 84% men fortfarande söker heltidsjobb så kan man stämpla upp.

Älskar min Angelina!
  • Razzla

Men man får inte stämpla upp om man är arbetslös mindre än 7 den veckan.. Eller får och får.. klart man får skicka in allt å så men man får inte ersättning om man varit arbeslös mindre än de den veckan.. 

Se i mina ögon att jag ler
Svar på tråden jobbar 84%, stämpla upp till 100 %?