• Anonym

Får man ta statist jobb när man är sjukskriven??

jag är sjuskriven för deprission. Men nu är det så att jag har fått en rätt stor statist roll.

Får jag ta den fast jag är sjukskriven??

Någon som vet??

• Svar på tråden Får man ta statist jobb när man är sjukskriven??
  • Anonym

Skulle inte tro det.

Om du kan jobba varför skall du då vara sjukskriven?

• Kajee

Om du är sjukskriven så kan du inte jobba. Inte ens som statist.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Anonym

Inte om du får betalt för det, men kontakta FK och prata med dem du kan ju vara anonym när du ringer

• Anonym

Nej, det kallas försäkringsbedrägeri!

• Anonym (tanke)

Eftersom du är sjukskriven för deprission så kanske läkaren kan skriva intyg på att detta är ngt som kan hjäpa dig tillbaks, att detta är ett sätt att komma ut i det sociala och ev är ett sätt att återigen kunna komma tillbaks i arbetslivet? Fast vet inte hur ditt vanliga arbete skulle reagera på detta. Jah har absolut ingen koll om det går att göra så här-bara en tanke.

• Kajee
    Anonym (tanke) skrev 2007-03-14 15:33:09 följande:
    Eftersom du är sjukskriven för deprission så kanske läkaren kan skriva intyg på att detta är ngt som kan hjäpa dig tillbaks, att detta är ett sätt att komma ut i det sociala och ev är ett sätt att återigen kunna komma tillbaks i arbetslivet? Fast vet inte hur ditt vanliga arbete skulle reagera på detta. Jah har absolut ingen koll om det går att göra så här-bara en tanke.
    Det innebär ändå att man måste friskskriva sig för den tiden som man gör statistjobbet.
  • Anonym

(tanke)

Man kan ju alltid fråga.

Nu är det så att jag är sjukskriven på 50%

Då kanske man kan göra denna roll ändå?? Eller tänker jag tokigt??

• therre

Om du är sjukskriven är du väl antagligen för sjuk för att jobba??? Då ska du väl inte ta statistjobb... Hrm...

• Anonym (Varför)

Om du orkar jobba med det ena så orkar du väl jobba med det andra eller det är kanske ditt nuvarande jobb som är problemet? Tror inte att du får jobba för FK.

• Kajee
    Anonym skrev 2007-03-14 15:35:27 följande:
    (tanke)Man kan ju alltid fråga.Nu är det så att jag är sjukskriven på 50%  Då kanske man kan göra denna roll ändå?? Eller tänker jag tokigt??
    Den tid som du jobbar som statist måste du vara frisk för. (= ej sjukskriven) Gör du statistjobbet utöver dina vanliga 50% på ditt vanliga jobb måste du alltså plussa på med friskskrivningen.
  • Anonym (??)

Får du betalt för det ???

• miniminja

Jag tycker att man borde få göra det. Alltså, som deprimerad kan man ju klara vissa saker o vissa inte. Det är inte meningen att man ska avhålla sig från allt för att man är deprimerad.

Men om du får betalt för det så krävs det ju att du inte får ersättning fr FK för samma tid.

Jag skulle ringa FK o höra, skulle även kontakta min kontaktpersoner inom vården. De brukar ju oftast vara positiva till att man engagerar sig i ngt.

• Anonym (johoooo)

kan man visst få. om det anses vara bra för dig med aktivering, som det alltid är, så kan man visst få jobba....eller arbetsträna. Prata du med din läkare resp fk ska du se att det kommer att kunna gå.

• Anonym

Om man är sjukskriven 100 % så får maninte jobba men du är sjukskriven 50 % alltså får du jobba 50 %.

• Anonym

Tack för era svar.

Ska kolla upp det på måndag...

Svar på tråden Får man ta statist jobb när man är sjukskriven??