• thisismylife0

Shit,,,har jag förstört den splitternya tvättmaskinen?

Det här är rejält pinsamt och jag behöver lite hjälp.

Vi fick en jättefin och dyr tvättmaskin av min sambos föräldrar när han fyllde 30 för 3 veckor sedan. Nu har redan något fastnat bakom trumman. Antagligen har en behå råkat komma med och sen har bågen gått in bakom trumman.
    Men vad tusan gör man då? Känenr mig helt förtvivlad. Visst kan man fixa det själv? MAn behöver väl inte lämna in den?

Får hans föräldrar reda på detta kommer dom bli mer än måttligt sura. Måste fixa det här innan dom råkar få reda på det.

• Svar på tråden Shit,,,har jag förstört den splitternya tvättmaskinen?
  • Polysperma

ring reparatören så kommer dom och skruvar bort trumman.
    kostar en del men ja vad katten göra för att inte svärmor ska flippa som en jäkla ångmaskin

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • Guldskimmer

Jag har varit med om det samma! Vi hade nån slags försäkring mot sådana "missar" - den följde med mer eller mindre på köpet. Kolla upp om ni har en sån försäkring. Tack vare den kom en reparatör och hem till oss och fixade saken GRATIS! Det gick rätt snabbt.

• Polysperma

fast ska vi slå vad om att ts svärmor har garantin m.m och kommer ifrågasätta vad ts ska ha dom till.......

brukar va så typiskt.

*håller tummarna att ts redan har garanti/försäkringspapprerna å slipper svärmor*

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • thisismylife0

grejen är at vi inte ens vet vart dom har köpt den så med andra ord måste vi fråga DOM vart vi ska vända oss och det mina vänner är totalt uteslutet.
    F-n också...kan man inte skruva upp den själv?

• Guldskimmer

Men en sån sak händer ju jättelätt, det är ju inget du gjort fel egentligen (eller jo du borde väl kanske ha använt tvättpåse det gör jag dock aldrig) Så kan du inte bara säga som det är? Eller säg att det var din man som glömde lägga i tvättpåse - dom har kanske överseende med honom?

• Helgona
    nyfiknaflickan skrev 2007-03-14 16:21:22 följande:
    grejen är at vi inte ens vet vart dom har köpt den så med andra ord måste vi fråga DOM vart vi ska vända oss och det mina vänner är totalt uteslutet.F-n också...kan man inte skruva upp den själv?
    Nej skruva inte själva...vatten+el är inte att leka med!
    CARPE DIEM
  • thisismylife0

nej dom förstår inte,,,det har dom inte gjort en enda gång på 6 år så dom lär ju inte göra det denna gången heller.

Vad kan det gå på att anlita en reparatör då?

• Helgona
    nyfiknaflickan skrev 2007-03-14 16:33:58 följande:
    nej dom förstår inte,,,det har dom inte gjort en enda gång på 6 år så dom lär ju inte göra det denna gången heller.Vad kan det gå på att anlita en reparatör då?
    500-1000kr men du får säkert en faktura...
    CARPE DIEM
  • thisismylife0

*gråter*,,,vi har inte råd.Hur ska vi ta oss ur den här knipan...

Vi får väl bita i det sura äpplet och ringa sambons föräldrar...Fast f-n vad vi kommer bli utskällda.

• Helgona

Säg att du inte vet vad det är...spela dum....Du behöver ju inte säga att du tror att...för då blir de kanske sura du borde ju ha vetat bättre blabla Men om du bara säger att den inte funkar....

CARPE DIEM
  • Ta gueule

När jag fick en ny tvättmaskin lät det konstigt efter någon vecka. Det visade sig vara han som instalerade tvättmaskinen som glömt ta bort ett fraktskydd.
    Ni borde även ha garanti på maskinen

Mitt tangetbord har ett eget liv
  • thisismylife0

ja det kanske är bättre att ringa dom som sålt den och låtsas att man inte riktigt vet vad det handlar om. Men om dom kommer och reparerar maskinen och det visar sig vara vårat fel. får man betala reparationen då?

• arianne03

Ja, om det visar sig vara erat fel får ni betala om ni inte har nån slags "drulleförsäkring".

Men ni borde ändå ha garantipapprena

• Nenne 71

Kolla även eran hemförsäkran om inte den täcker. Ring dit och fråga.
    Vårat 5 år gamla kylskåp gick sönder och jag tvingade sambon att ringa. Min sambo sa att vi inte skulle få ut något på försäkringen men det fick vi.

Värt att kolla i allafall.

• SVejsan

Nu vet jag inte hur ni gjorde men...
    Jag skulle nog ha kopplat bort tvättmaskinen från elen och skruvat bort ovansidan och tittat i alla fall... rycker man inte i några elkablar eller våldar bort några vattenkopplingar så är det inga problem...
    Men ta gärna det säkra före det osäkra och stöd småföretagaren (läs: Reparatören)

• thisismylife0

Hallå hallå..

Ja hur har det gått. Den förbenade bågen ligger kvar i maskinen men skrapar inte längre mot trumman.Den har ramlat ner mot botten antagligen så än så länge är inga åtgärder vidtagna för att få ut den. Maskinen fungerar perfekt men vi får väl försöka att få ut den ändå så den inte börjar krångla rätt vad det är.

Svar på tråden Shit,,,har jag förstört den splitternya tvättmaskinen?