• Angelstorm

Säga upp abonnemang innan bindningstid hos Telia?

Jag undrar ifall nån vet, går det möjligtvis att stänga av ett abonnemang innan bindningstiden går ut? Just nu betalat jag 129:- i månaden... 29:- för abonnemanget å 100:- i förhöjd avgift pga mobilen jag köpte i samband med abonnemanget... men jag har ca 1 år å 3 månader kvar... kan man på nått sätt be Telia låta det gå över till kontantkort istället å så betalar jag allt i en klumpsumma det som ska betalas resterande 13 månader?

• Svar på tråden Säga upp abonnemang innan bindningstid hos Telia?
  • lia76

du kan inte avsluta ett abonnemang om bindningstiden inte har gått ut.
    Men du kan betala allt i en klumpsumma för de 15 månader du ar kvar (inte 13 som du skrev... 1 år å 3 månader blir 15 månader)
    Så hör med dem vad dte kommer kosta

Kram Lia, stolt mamma den 23/9 till en liten Stella
  • Nicke

Som svar på din fråga: Ja, det ska gå att göra så. :)
    Ring 90 200 för ett riktigt svar.

• ia31

man ska kunna be om en slutfaktura...en tjej från telia va på onoff för ett tag sen och hon sa att man kunde göra så

• Angelstorm

N1klas: Kan man återgå till kontantkort med samma nummer igen då? Det hade jag innan jag tog abonnemanget. Ska ringa dit, brukar sällan komma fram dock, därför jag testade här först.

• Angelstorm

Va surt! Man kan bara avsluta om man byter telefonoperatör iofs skulle jag kunna göra det isåfall för jag får behålla nr då.

• lia76

Det var det dummaste jag hört att man bara får avsluta om du ska byta telefonoperatör...
    Ja då är det väl bara att byta till comviq eller nåt då hehe
    Sen när du gjort det då kan du juh portera tillbaka det till telia med samma nr

• Angelstorm

Ja men Telia verkar inte vilja ha mig kvar som kund... jag hade gärna velat ha kvar som kontantkort hos Telia iallafall... men jag byter isåfall, bara inte klumpsumman blir fleeera tusen-... om jag räknar dessa 14 månader, som jag räknade ut att jag har kvar, så blir det ca 2000:- ifall det bara är bindningssumman man betalar.

• lia76

Tycker det är knäppt av dem att inte låta en vara kund om man väljer att betala hela abonnemanget på en gång...
    Men de räknar väl på att de förlorar pengar på det då de inte får in pengar för samtal å sms å mms å allat annat man gör under de månaderna man är bunden.

Usch... Kontakta Sverker på Plus och fråga han om det får vara på det viset
    Man ska väl få vara kund även fast man väljer att betala av ett abonnemang och sedan byta till kontantkort...
    Minst sagt sjukt...

• Angelstorm

Precis... men men... nu ska jag maila dem om att jag byter operatör men att jag vill behålla nummret å att jag vill ha slutfaktura... sen är de hasta la vista :p

• Nicke

Det ska gå att göra om till Refill.
    Larv. Byt till Comviq och sedan tillbaka till Telia annars? ;)
    Ring och säg att du vill lösa din bindningstid så att du inte har någon.
    När det är klart. Ring igen och säg att du vill byta till Refill.
    Det går att byta till Refill via mina sidor om man inte har bindningstid kvar.

Svar på tråden Säga upp abonnemang innan bindningstid hos Telia?