All Inclusive, bra eller dåligt?
Ni som åkt på semester och tagit all inclusive som apollo har, vad tyckte ni om det? Lönade det sig eller ni kännde att ni kunde lika bra betalt för maten?
Berätta gärna var ni bodde...
Ni som åkt på semester och tagit all inclusive som apollo har, vad tyckte ni om det? Lönade det sig eller ni kännde att ni kunde lika bra betalt för maten?
Berätta gärna var ni bodde...
Har inte rest med Apollo, men vi var i Egypten förra året och bodde på ett All inclusive hotell och det var tyvärr ingen hit då maten var samma varje dag och smakade skit!
rest på all incl, men aldrig med apollo. tycker att all incl är otroligt bra då man har små barn, och vill inte göra andra resor än sådana så länge jag har små barn(nu är dem 1 och 3 år) helt galet, egentligen för innan jag fick abrn kunde jag verkligen inte förstå varför i hela friden man väljer att åka på en sådan resa
Tycker det är bara fördelar när man har barn, maten tar sån tid annars, packa ihop vid poolen el stranden för att du ska "leta" lunchställe, sen kan middan bli så sen för att man vilar efter bad på em o så går hela kvällen åt till att äta
Jag röstar för All Inclusive när man åker med barn
Blev lite nyfiken på tråden. Har precis bokat resa till Egypten (all inclusive) i höst med Apollo. Åker med barn som är 3 och 6 år. Vi har aldrig åkt så förut, kul att se vad andra tycker om resan. Verkar finnas både bra o dåliga erfarenheter.
å jag kan däremot aldrig förstå varför man åker å allinclusive speciellt då man just reser med barn! de äter ju knappt nått! (eller ni kanske har kurrande magar stup i ett vad vet jag) blir ju mycket billigare att köpa de de vill ha,,
Håller helt med hotten! Nu har jag i o f inte testat all inclusive, men inget som lockar heller!
Vi bokar bara frukost. Halva tjusningen med att åka på semester är ju att gå ut å testa mysiga restauranger, och åker man till barnvänliga turistmål så är även restaurangerna barnvänliga.
Som sagt dom lever mest på glass, pasta och burgare i allafall när man är utomlands och det finns ju överallt i princip..
Men alla har vi våra prioriteringar och vill man ha en bekväm barnsemester så självklart så måste ju all inclusive projektet vara både prisvärt och bra
Har haft det två ggr ,i Mexico,då på riktiga toppenhotell med flera restauranger osv. och då har det verkligen kännts superlyxigt och bra men jag tror det ska vara just ett stort hotell med flera barer/restauranger ,annars skulle man bli väldigt trött på buffer till lunch/middag varje dag ...
Just med barn är det extra praktiskt, de kan ju gå och äta glass och läsk hela dagarna (eller hur ofta ma ntillåter :)) och hittar alltid något gott då mkt är uppbyggt för barnen på sådana ställen.Min bonus älskade det !
All inclusive är toppen!!!
Har haft det i dominikanska och turkiet...........bara fördelar, speciellt när man har barn.
Ett tips är att välja ett hotell som har flera restauranger, så man kan variera sig lite.
I tisdags kom jag hem från ett all inclusive hotell på Teneriffa. Är hur nöjd som helst, är faktiskt andra året i rad som vi är där.
Visst det kanske kan upplevas som lite tråkigt men det är såååå praktiskt när man har barn med sig. Vi hade en 11 månaders, en 23 månaders och en 9 åring med oss. Den äldsta kunde springa och hämta glass när han vill. De små behövde inte sitta och vänta på att maten skulle komma eller att notan skulle betalas. Det var buffé och det gick väldigt snabbt och smidigt. Fanns ju alltid något som alla gillade.
Vi vuxna kunde dricka våra drinkar, öl, vin, läsk utan att tänka på kostnade. Vi sa faktiskt att vi förmodligen tjänade på att ha det så här än att gå ut och äta varje dag. Och vill man så kan man ju faktiskt gå ut och äta iallafall om man tycker någon kväll
Reseledaren sa att vi svenskar var lite sena i starten men nu börjar vi upptäcka detta med all inclusive. Jag rekommenderar det absokut!