• Snölykta

Fel att sälja "hund i väska-leksak!" Grrr

Fick katalog med barnkläder från linus å lotta idag. där säljer dom en leksak föreställande en väska med en pudel i. Hundar är INTE till för att bära i väska!! Särskilt inte en pudel i alla fall som är otroligt pigga å energiska. Ger inte det fel budskap till folk att en hund e som en leksak som man kan stoppa i en väska å ta med överallt? Idiotisk.

• Svar på tråden Fel att sälja "hund i väska-leksak!" Grrr
  • Heidi1

leksaksaffärer har sålt hundar i väskor ett tag nu.håller med dig att hundar inte ska va i väskor..

• Mary Cherry

På leksaksaffären här i stan säljer de "Chihuahua de Paris"; en chihuahua i en skitful handväska. Varför inte en hund i koppel?

• mrsbygg

min dotter fick en chihuahua i en väska..men det första hon gjorde var att tog ur hunden ut väskan och tag av den kläderna! sen har hon haft väskan och hunden för sig..

hon är två, och hon fattar redan att hundar ska varken ha kläder eller bo i väskor!

• Nenne 71

Men det är ju fortfarande en leksak! Man skulle nog inte sälja mycket om det ska vara verkligt hela tiden.

• Marvelina

Ska man vara sådan så är det väl jättebra att det finns leksakshundar i väska! Så slipper man ha en riktig, för det gillar jag verkligen inte. Finns så mycket dumma leksaker, men denna, tja, jag vet inte. Min son har fått en i present av en kompis och jag tänker inte ta den ifrån honom precis...

marvelina - not new and definitely not improved
  • Mälaröbo

Klart att HUNDAR inta ska vara i väskor, men nog är det väl ganska oskyldigt att mjukisdjur finns där ??

Jag tycker inte att björnar eller hundar ska ha kläder heller, men dottern gör inget annat än klär på sina mjukisdjur!

• KisseNova

Ja, usch ja. Jag startade en sådan tråd för läänge sen om att jag anser att det är fel syn på djur som man lär sina barn. Men många ansåg att det är ju "bara" en leksak och inget att bry sig om...

• JeckaH

Min valp får åka i väska ibland, när det är för långt att gå för honom. Men så fort han blir så pass gammal att han kan gå långt, ska han få vara på marken hela tiden. Han tycker inte direkt om att vara i väskan, får myror i brallan .

Att valpar åker i väskor är för mig inget konstigt, eftersom de inte får lov att gå långa promenader. Därför ser jag det inte som konstigt eller fel att man säljer hund i väska leksak.

Svar på tråden Fel att sälja "hund i väska-leksak!" Grrr