Det är svårt att idag se om det ska blåsa på fredag om man kollar SMHIs hemsida, titta imorgon kväll så borde det stå, under sjöväder. Jag är själv en van Finlandsresenär och jag kan säga att om det blåser på havet så gungar det, typ om det börjar gå uppåt 15m/s. Tallinbåten befinner sig ganska mycket på öppet hav (jämfört tex med Åbofärjan som går mycket inomskärs). Jag har alltid Postafen med när jag åker, de hjälper. Finns numera även tuggummi att köpa, minns inte vad de heter, Calma kanske, de verkar mycket snabbare än tablett om det är så att det börjar blåsa och man känner av det. Nu tror inte jag att det ska blåsa nåt jättehårt, t ex i natt ska det blåsa 7-12m/s där båten åker, och det är inte mycket. Min kusin jobbar på färja och han sa att för att kunna hantera lite sjögång är det viktigt att man är utvilad, mätt och nöjd liksom, då klarar hjärnan av det bättre. Jag tycker du ska åka, utrusta dig med lite tuggummin eller tabletter så att du kan känna att du har nåt att ta till om det kniper!!