Vill ha tips om livförsäkring!
Hej
Vi skall teckna livförsäkringar jag och min man men undrar nu vilken vi skall välja. Känns som en djungel! Var har ni era livförsäkringar och hur mycket betalar nu för dem?
Hej
Vi skall teckna livförsäkringar jag och min man men undrar nu vilken vi skall välja. Känns som en djungel! Var har ni era livförsäkringar och hur mycket betalar nu för dem?
Vill gärna också veta så jag lägger denna bland mina favortier
Ett litet tips
Innan ni tecknar enbart livförsäkring så fundera på om ni inte ska teckna en sjuk- o olyksfallsförsäkring... man vet ju aldrig vad som kan hända...
Jag blev övertalad för många år sen att göra det och idag när jag blivit långtidssjukskriven är jag väldigt tacksam över det för jag får lite ersättning från försäkringen..
Sorry glömde visst att skriva att jag har försökring hos Trygg Hansa
Angelicka-Vet du hur mycket du betalar för den?
Har inte alla sjuk och plycksfall försäkring?
Jag och sambon skaffade livförsäkring på Länsförsäkringar och vi betalar 96 kr tillsammans i månaden.
Alltså jag vet inte riktigt hur ordet plyck kom dit, jag skrev ju sjuk.
plyck Det var ett nytt ord;) Jo vi har sjuk och olycksfall så vi är ju intresserade av att teckna liv nu. 96 kr i månanden tillsammans????Det lät vääääldigt billigt. Hur stort är försäkringsbeloppet då? KOllade på deras hemsida och om vi skulle välja ex 1000000 kr så skulle det bli 165 kr i månaden för oss... Och vi vill helst ha 1 500 000 kr i försäkringsbelopp...Suck va svårt det skall vara
Sambon är försäkrad för en halv miljon och jag för 250 tusen. Jag är försäkrad för mindre eftersom sambon har bra jobb och kommer att klara sig bra ekonomiskt utan mig.
Känns bra att veta sitt värde nu! Vi kommer höja nivån sen när vi har fått fler vuxenpoäng.
jag har genom Nordea banken, livförsäkring på 975 000,- betalar 140,- mån.
de går ju efter ålder å så oxå så det är olika vad man betalar. alla banker har väll liknande.
sen har vi väll typ 50 000,- el 100 000,- liv i samma med sjuk å olycksfalls försäkringen, som vi har genom trygg hansa
alltså livföräkring för ca 50,- pers å månad då kan vi inte prata om höga belopp.. å jag har då ingen nytta av att få typ 50 000,- om ena dör...
lieh-Aha det förklarar saken. Det är ju billigare ju lägre förs.belopp man har. Vi tjänar ungefär lika jag och min man men vi bor i sthlm och har huslån osv så man behöver ett ganska högt försäkringsbelopp för att känna sig helt trygg.
Ja det förstår jag. Vi bor på landet i skåne och har inga lån. SÅ vi behöver inte så hög livförsäkring.
Skönt för er
vi har heller inga lån å huset är betalt osv. MEN det känns ändå bra med högre belopp om ena av oss slulle gå bort, man vet ju aldrig vad som händer i framtiden å så har vi barn osv..
känns mer som att man kan leva av kärlek om man är tillsammans men är man ensam så behöver man pengar
Livförsäkring i Skandia, försäkringsbelopp 1 000 000 kostar 550 kr/år dvs 46 kr/mån.
Bondbruden-Skandia ja! Hade glömt dem, skall genast ringa och kolla där Tack för tipset.
Vi har våra hos skandia. Jag betalar ca 200kr per år och sambon ca 300 kr per år. Vi är båda försäkrade till ett belopp av 500 000kr.
Tänk på att premien beror på ålder och hälsa.
Oj, Skandia låter prisvärt.
Jag och sambon har varsin livförsäkring på länsförsäkringar på 500 000:-/person och då betalar vi 208:-/mån. Då har vi iof sjukkapital försäkring också om man skulle bli sjuk och därmed få sin arbetsförmåga nedsatt.
Tycker att det är högst överkomligt med 208:-/månaden för båda 2 men Skandia verkar ju vara ännu billigare. Kan ju iof skilja lite på försäkringarna.