• Petrah

Va gör ni av era barn tänder????

när ert/era barn tappar eller tappade tänder va gjorde ni med tänderna då??

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Va gör ni av era barn tänder????
  • AasaC

Svarade annat: Den första tanden som sonen tappade, har vi i en särskild ask. Resten av tänderna (hittills 6 st) har jag lagt i en plastficka som är i en särskilt pärm.

• Sencha

Än så länge har han inte tappat några (3 år bara). M

men mina egna finns nog fortfarande i en ask på vinden

• lugnåsbo

förstår inte varför man ska spara tänder
    min mamma sparade mina och dom ligger säkert nånstans, men till vilken nytta??
    är lite äckligt egentligen...

nej mina barns tänder kommer slängas efter att tandfén kommit på besök

• oceane7409

Jag har kvar mina i en ask. Efter att tandfen har varit kommer de att sparas på i en ask. Väntar på den första tanden som är lös just nu... pojken är hur stolt som helst!

• Sagasmamma

kastar

allt annat e äckligt :-O

• Beckah82

Vaddå äckligt?

Är tänderna äckliga medan de fortfarande sitter i era barns munnar också?

Victpors första tappade tand är sparad och hans andra för den drogs ut med rot och allt pga att han trillat och slagit i tanden flera år tidigare så den dött.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Beckah82

Min son heter naturligtvis inte Victpor utan Victor

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • SweetStarAngel

Först kommer tandfen och lägger i en peng men tanden spar hon kvar i glaset med vatten såklart så vi kan spara tänderna i en fin "tandask"

Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • SweetStarAngel

För att barnen vill spara dem.

lugnåsbo skrev 2007-03-14 20:46:54 följande:
    förstår inte varför man ska spara tänder min mamma sparade mina och dom ligger säkert nånstans, men till vilken nytta??är lite äckligt egentligen...nej mina barns tänder kommer slängas efter att tandfén kommit på besökblogg.aftonbladet.se/2477
    Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • SweetStarAngel

Jaså, på vilket sätt?

Sagasmamma skrev 2007-03-14 22:07:36 följande:
    kastarallt annat e äckligt :-O
  • Ashly

Min dotter säljer till morfar varje tand hon tappar för 100 kr/st. En bra affär tycker jag! (morfar slänger nog dom skulle jag tro....)

• Bibbilina

Spara i ask och här är det mamma (och mormor och farmor, barnen blir rika ) som ger en peng ingen tandfé. Varför ska man luras?

Svar på tråden Va gör ni av era barn tänder????