• Anonym

Om bajset är grön/svart? (ej för känsliga)

Vad kan de bero på då?
    Jag är inte lös eller hård i magen, lite slemmigt va de men inget annat konstigt förutom färgen.
    Vad kan detta bero på? Jag har inte ätit nått speciellt som skulle kunna färga det så?
    Kan det vara nått farligt?
    Skulle vara tacksam för svar, på min kanske lite annorlunda å lite småäckliga fråga.

• Svar på tråden Om bajset är grön/svart? (ej för känsliga)
  • Pineapple

Du kanske äter järntabletter eller järnrik mat? Järn gör bajs grönsvart.

• Anonym

nej, jag äter inget av det du nämner, alltså jag får ju i mig järn, men inte så att jag har speciellt järnrik kost...

• Anonym

Spenat kan ge grön avföring, precis som rödbetor kan ge röd urin. Ätit mycket spenat på sista tiden?

• Cheera

Du har inte gått och blivit vegeterian heller förmodar jag? En f.d klasskompis till mig fick grönaktig avföring när hon blev vegiterian (iaf ibörjan, sedan blev den normal).

• Anonym

nope, äter inte spenat, och har heller inte blivit vegetarian... :-s
    kan de vara nått som är farligt?

• flingflong

Om man har svart avföring så kan det nog vara bra att ringa sin vårdcentral för rådgivning.

Livet är för kort för att bråka
  • Anonym

okej, då kan de vara nått som är farligt eller? *orolig*

• flingflong

Det behöver inte vara farligt men är ändå någonting man borde iaf ringa om så slipper du tänka på det mer sen. Finns säkert många olika anledningar till vad det kan vara så försök att inte oroa dig även om jag förstår att det är svårt.

Livet är för kort för att bråka
  • Anonym

Tack för svar, jag är lite orolig naturligtvis, ska ringa imon.

Är det ingen som har varit med om liknande?

• Hanna E

Hur gammal? Jag har hört att avföringen kan bli svart/grön när det är tänder på G? Även om det är en infektion i kroppen, ex förkylning, har jag hört att bajset är grönt..

• Anonym

hmm, jag har inga tänder på G, har redan varit förbi den fasen... är närmre 30...

• Hanna E

Haha tänkte helt fel när jag läste, trodde jag var inne på föräldraforumet fortfarande=) Gud jag ber om ursäkt, virrpannan nummer 1:) Står dock fortfarande fast vid förkylningsteorin, men kolla upp det så blir du lugn!

• morzan4

Hur länge har du haft det så? Har det pågått länge att avföringen har avvikande färg så är det bra om du kollar upp det men jag tolkade dig som att det var en engångsgrej...Har jag missuppfattat det???

• yaaniz

att det är slemmigt är inte bra..jag har det och blod i bajset..jag ska få göra en massa undersökningar för dom hittar inte vad som är fel..ska göra rektoskopi och gastroskopi eller vad det nu heter..iaf båda två..

har du nått ont i magen? jag har smärtor i magen oxå..

Min Digiscrapblog : yaaniz.blogspot.com/
Svar på tråden Om bajset är grön/svart? (ej för känsliga)