Halsbränna
Har nu i senare delen av grav drabbats av halsbränna, det känns som att jag har en klump i halsen
Är det någon som har några braiga tips
Har nu i senare delen av grav drabbats av halsbränna, det känns som att jag har en klump i halsen
Är det någon som har några braiga tips
Sorry, jag fick inte bort det med något. Var hemskt faktiskt, brände och gjorde ont. Jag drack samarin för att kunna somna, det hjälpte i ca 10 min.
Rennie
Vischyvatten.
Jadå
Köp flytande Gaviscon på apoteket, smakar hudkräm (
) Men funkar jättebra! Sen kan kolsyrat vatten hjälpa lite med...
Flytande Gaviscon och vanlig filmjölk. Fungerar perfekt!
Rennie. Jag som älskar lakrits i vanliga fall kunde knappt få i mig deras lakritstabletter. Dom med pepparmintsmak är iallafall helt okej :)
novalucol min bästa vän på kvällarna! Provade först Gaviscon men snubblade ut spottandes till toan,var ju fasiken som att tugga på tvål..blev bara massa lödder,kan skratta åt mig själv så här i efterhand men fy tusan hur kan dom sälja sån skit??
Mandlar, hjälpte för mig... var en kompis som tipsade mig faktiskt.... rekommenderar det verkligen!!
jag tycker sötmandel är toppen mot halsbränna
Jag har haft en hemsk halsbränna, så fick jag ett tips från min barnmorska om en depåtabl som gravida kan äta , den heter Omeprazol och finns receptfri på apoteket. Den varar i ca två dagar efter man har tagit den och mitt liv har blivit underbart efter jag fick denna...innan var det en stor plåga....Finns i förp. 14 och 28 tabl tror jag. Lycka till
Jag dricker mjölk o när det är som värst har ja ätit mågra teskedar glass. På natten gör det undervärkt, det har förvunnit helt. Men tänk på att om du tar järntabletten så måste du ju vänta. så det inte blir för tätt inpå..
Återigen...Losec mups!!! Inte farligt att äta under graviditeten, kostar lite mer men hjälper 24-36 timmar! Efter att ha tuggat i mig sådär 150 Novalucol insåg jag att det var dags för tyngre grejer...
Jag gillar inte tabletter och Novalucol funkade inte på mig, så här har jag några tips: Sötmandel, rå morot, fil, boveteflingor (i fil eller blandat i vatten), ingefära, linfrön (helst krossade, som fått stå lite i vatten).
När jag haft lindrig halsbränna funkar citronvatten bra. På kvällen har jag ibland haft hemsk halsbränna och nästan kräkts, då funkar fil och boveteflingor absolut bäst och håller i sig hela natten.
Jag har undvikit att äta inom ett par timmar innan jag lagt mig, vilket oxå hjälper. Det är även bra att undvika söt och fet mat.
Flyttande Gaviscon fungerar bäst för mig, det verkar omedelbart, är i v.39+4 och har halsbränna på kvällarna, jobbigt men Gaviscon hjälper så jag kan sova lugnt!
tror jag fått halsbränna men vet ej eftersom jag aldrig haft det... men det kommer liksom upp nåt från halsen så man måste hosta ungefär... ofta när jag ska sova o ligger ner...
Flytande Novaluzid vid behov och loka dagligen har funkat ok. Novaluzid tuggtabletter rekommenderar jag inte, de bara växte i munnen...Usch... Undvik kaffe, fet mat o stora matportioner på kvällen.
när jag åt järntabletter fick jag ej ta något annat, men halsbrännan blev förjävlig tillslut så var tvungen sluta med dem o nu tuggar jag samarin tuggtabletter när jag får halsbränna.. funkar bra ibland, o ibland inte ett skit, vet ej vad som gör det..
i början hjälpte det med mariekex o mjölk!
men inte när det blev värre!
ät ananas!!jag läste att det hjälper o det har hjälpt mig...det är roligt för att i Spanien man säger att mer halsbränna man får mer hår har bebisen när den föddes...fast det kan inte vara sant:).Det stämde med min första,fick en flicka med massor av hår.
Nu är jag i v.34 o har inte så mkt halsbränna som förra gången,men det räcker ändå.Vi får se hur mkt hår får din bebis!!:)Lycka till
Kolsyrat vatten, fil