• Humminggirl

Vad göra åt diarré som aldrig slutar?? (valp)

Nu är vår valp 15 veckor gammal och har haft diarré i stort sett hela tiden sedan vi fick hem henne. Hon går upp i vikt långsamt och är pigg men jag inbillar mig att hon är mindre än andra valpar i samma ålder.

Vi har varit hos veterinär flera gånger och de hittar inget fel på henne. Vi har gett henne Probade Gel och Canicur och hon äter specialfoder som heter i/d...nånting.. Nu sist har jag prövat att hälla lite potatismjöl över hennes mat för att det ska suga upp i magen - men inget hjälper!

Vad ska vi göra??? Vi kommer aldrig få henne rumsren om vi inte kan kräva att hon ska hålla sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-15 09:18:55:
    Vi har försökt ett bra tag med ris, kokt fisk eller kokt kyckling men det funkade inte.

• Svar på tråden Vad göra åt diarré som aldrig slutar?? (valp)
  • Cheera

Ska inte ris vara bra? Kokt ris...har för mig det. Har faktiskt för mig att min mamma gav det till våra hundar blandat med uppblött torrfoder, men det kanske var mot något annat?

• emmye

Lite kokt ris & fisk brukade jag ge till min vovve.

"Det underlättar att vara lite knäpp"
  • Pokergirl

Skulle också rekommendera kokt ris. Kanske även testa aloe vera, ska lugna stressade hundmagar.

• Minikatt

När vår katt var lös i magen sa veterinären att vi skulle ge honom kokt fisk och ris. Kanske är skillnad på katt o hund iofs.

• Lillalillen

Majsvälling, fiskbullar (fisk i övrigt) och ris brukar ju vara bra för deras magar.

Mamma till världens goaste unge
  • Vårflickan

Kokt ris och kokt fisk har jag alltid gett min hund. Köp även vätske ersättning och se till att valpen dricker mycket vatten.

• Filur

Min mammas ena tikvalp var dålig i magen väldigt ofta, hjälpte inte med medicin och dietfoder. Hon provade Royal canins schäferfoder och efter det har hon inte varit dålig.
    Det är en Bearded Collie hon har.

• Mirris

Antar att veterinären frågat, men är hon avmaskad ordentligt?? Har uppfödaren avmaskat.. o har ni avmaskat henne?

Vad har veterinären rekomenderat då?

Det vanliga brukar vara.. vila magen (ingen mat alls) o sen kokt ris o kokt fisk i nåt dygn o sen blanda i torrisarna i ris o fisk.

Lycka till

• Humminggirl

Jo vi körde med kokt ris, fisk och kyckling i nästan två veckor utan att det blev bättre. Men det är ju inte speciellt mycket näring i det så vi gick över till specialfoder på veterinärens rekommendation.

Och ja, hon är avmaskad.

För övrigt är hon pigg och bälgar i sig vatten så vätska får hon allt.

Svar på tråden Vad göra åt diarré som aldrig slutar?? (valp)