varför kan jag inte låta bli?
Är det någon som kan svara på varför jag inte kan låta bli godis eller ex ostbågar om jag har det hemma eller är det någon mer som är som jag (är med i viktväktarna)?
Är det någon som kan svara på varför jag inte kan låta bli godis eller ex ostbågar om jag har det hemma eller är det någon mer som är som jag (är med i viktväktarna)?
just för att man blir sugen om man förbjuder sig att äta det..jag tycker det är bättre att äta mindre portioner mat lite oftare istället. OCH att man ska unna sig när man blir sugen på nåt för annars kommer man få sådan nojja tillslut att man rensar skafferiet på alla sötsaker som finns.. har hänt här ;)
Ja om jag fortsätter på det sättet får jag väl köpa mig en snygg sopsäck till sommaren istället för bikini.
Jag inbillar mig att det är något ämne som kroppen saknar, var själv en stor godisgris tidigare, äter idag herbalife, började just för att få stopp på det och för att bli piggare...
Ja för min del är väl det ämnet karaktär eller det kan oxå vara vilja men nåt av dom är det.
Sockermissbrukare? Det är jag, och kan därför inte ha sådant hemma för då äter jag upp det. Lika bra att slänga det du har hemma och undvika att köpa hem mer...
Om du tar upp det i din viktväktarklass kommer du att få många igenkännande nickar. Vi pratade om just det i går.
Vad vi kom fram till var att det finns två lösningar, och man måste hitta den som funkar för en själv.
1. Väga upp den mängd man har råd att unna sig inom programmet (t ex 10 eller 20 gram), hälla upp det i en skål, och äta bara det. När det är slut, så är det slut.
2. Strunta i att köpa det. Om det inte finns hemma, så kan man inte äta det.
tackar för alla tips och synpunkter skönt att man inte är ensam om problemet.
Ger man bara fan i att äta sötsaker så försvinner sötsuget oxå.
Har själv kört med GI sedan början av november och har tappat 11 kg och gått från st 42-38, från 32 i tum till 28.
Men det klurga med GI är att man får äta godis med nötter i, tex snickers & M&M.
Själv så äter jag minst två påsar M&M i veckan & jag rasai fortfarande i vikt.
Är såååååå glad!!!!
Annars kan man köpa kosttillskott KROM tabletter.. det minskar oxå sötsuget ;)
Det har jag testat och på mig funkar det inte.