• Viclar

Ni som har IKEAS sniglar-spjälsäng

När har ni flyttat ner madrassen?

Min dotter är nu 7 mån och har börjat hänga på spjälsängens kanter och det börjar bli läge att flytta ner sängen lite, men det finns ju bara 2 läge och det läget som är längst ner är SÅ LÅNGT ner! Hur och när har ni ändrat??
  • Svar på tråden Ni som har IKEAS sniglar-spjälsäng
  • strojes

När hon börjar dra sig upp och förmodligen reser sig vilken dag som helst med risk att trilla ur är det hög tid att sänka!
    Visst det nedersta steget är lågt men hellre det än risken att de trillr ur...
    Vi hade tre steg på våran men jag tror vi flyttade ner till lägsta när hon reste sig första gången vid sju månader.

• AmandaPitkänen

jag flyttade ner efter en månad. Vad gör det att det är längre ner? Visst lite jobbigare att lyfta upp barnet men hellre det än att det skulle hända någon olycka.

• Palomis

Men vi har 3 lägen på vår Sniglar! Vi flyttade till mellersta läget för ett par veckor sedan (10 mån), när dottern började göra ansatser till att sätta sig upp själv. Visst får man hänga lååångt över kanten när man ska hjälpa henne upp, men vad göra? Hon väger dessutom 11,5 kg och sätter sig eller ställer sig inte själv så det är bara att hoppas på att ryggen håller .

♥♥♥PALOMA - Hon e grejen, värsta grymma tjejen!♥♥♥
  • hammarby

Jag tror att vi också bara har två lägen..hur kan det vara olika på en likadan säng?

Annars kanske man kan borra upp några hål på mitten själv..så man får ett mellanläge.
    Hm...

(¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och gravid igen i vecka 8 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Viclar

Sniglar har bara 2 lägen, det står så på deras hemsida. Så det är nog ingen Sniglarsäng Palomis har.

• EMO 979

Fast jag har en Sniglar med 3 lägen ett högt upp, ett lite lägre än mitten och ett nedanför spjälorna....

• Helmet

Vi ändrade sängen till det nedersta läget när vår dotter var ca 8 månader. Ja, då hamnar hon ju ganska lågt, känders väldigt konstigt i början, jobbigt då man skulle lägga ner henen och lyfta upp henne men man vänjer sig! Det är ju bättre att sänka ner än an att riskera att hon ramlar ur...men jag kan hålla med om att det borde finnas ett mellanläge oxå!

• johandra

Så fort risken finns att dom kan dra sig uppåt så ska man sänka...Jag tror vi sänkte ner vår när Ella var runt 8-9månader..Och det må kännas långt ner,men när dom ställer sig upp så ser man att det helt plötsligt inte var så himla långt ner ändå..

Vi har oxå 2lägen på vår..Kanske e olika beroende på hur gamla dom är?

Mamma till världens finaste Ella 060309
  • strojes

Jag tror att de gjort om Sniglar så att det numer bara är två lägen.
    Vi har också en IKEA Sniglar och det är tre lägen.

Svar på tråden Ni som har IKEAS sniglar-spjälsäng