• Melancholic

istället för persienner??

ja just ja, våran lägenhet har inga persienner. vet att man kan köpa och sätta dit såklart. men verkar aldrig bli av, och sambon gillar inte när folk kikar in så gardinerna har en tendens att vara fördragna mest hela tiden, vilket jag tycker ser jättetrist ut. undrar nu lite hur ni har det. har funderat på insynsskydd eller tunnare gardiner och annat men tänkte om ni har lite bikder på era fönster eller tips på hur man kan minska insynen utan att det blir helt mörkerlagt.

• Svar på tråden istället för persienner??
  • Melancholic

hm, tja det funkar ju faktist en del för insynen..tack för tipset

• musli

Det finns ju jätte-läckra plastfilmer med bl.a. pelargoner och blad som mönster på som man kan sätta på fönstren... www.formodesign.se tror jag är en av dem som har dem!

//heavy metal-mamma...
  • Melancholic

tack för tipset. sidan funkade dock inte men har sett liknande förr så ska kika efter det

• ulrika

Plastfilmerna med pelargonerna etc. skulle jag också tipsa om! Jag önskar nästan att vi skulle bo på första våningen istället för tredje, bara så att jag skulle kunna få använda dem.

Dem finns på Designtorget bl.a.

Lycka till!

• Melancholic

vi bor på 2;a våningen men kollar man över på huset framför oss så ser man typ precis vad dom gör och har nog sett många nakna rumpor där till och från så bara för att man inte bor på bv så betyder det inte att folk inte ser ;) fast ni kanske inte har några andra hus så nära?

• Annika 1983

synd att det inte är standard med persienner i lägenheter. Vi har några som antagligen suttit här sedan huset byggdes men dom är mer eller midre värdelösa så vi får ha dom nere hela tiden (drar man upp dom så får man ett h*lvete för att få ner dom eftersom dom är inbyggda i fönsterna).

Skulle va skönt att ha persienner i alla rum faktist.

* Kram *
  • Melancholic

ja jag vart lite förvånad då vi flyttade hit. trodde faktist att det var standard men tydligen inte. folk tar ju med sig persienner också.

• amtx

vi har satt upp plisségardiner hos oss. Det finns olika varianter. De jag har kan man se ut genom (inte jättebra men lite kontakt med utsidan iaf), men inte in genom. Dessutom släpper de in mycket ljus, fast filtrerar bort sådant ljus som bleker möbler.

• Melancholic

amtx: ja men det kanske är en bra ide. visste inte ens om vad det var men kollade på några sidor och såg ju riktigt bra ut..

• Joverix

Vi bor på bottenvåningen och har träpersienner för samtliga fönster. De är vackra, lätta att vinkla för att ge ljus och lagom insyn. Mysiga såväl på dagen såsom på kvällen samt fungerar bra ihop med småbarn. Jag har haft dem 7 år och kan i efterhand säga att de definitivt har varit det bästa köpet till lägenheten. www.familjeliv.se/Forum/ikoner/icon10.gif

Svar på tråden istället för persienner??