• PiaMaria

Hemmagjord mage

Har sett att en del gör hemmagjorda magar på sig själva när dom e gravida. Ser ut som någon gipsfigur eller liknande. Någon som vet hur man gör? Skulle gärna vilja testa det.

BF 15/10
  • Svar på tråden Hemmagjord mage
  • Zimlis

Min kusin gjorde det och Ja det var en gipsmage
    Bara att gå o inhandla gips o remsor o börja pussla på magen

• VildaTilda

Min syster gjorde det. Blev jättefint och dottern älskar att krypa in i den Finns gipsremsor på de flesta hobbyaffärer. Glöm inte att smörja in de håriga delarna bara Lycka till!

• mexisis

jag har gjort 2, den första finns det bild på i mitt galleri, men den blev vi inte riktigt nöjda med så vi gjorde en till. den ska jag fixa kanterna på idag och måla med vit takfärg och sen ska den upp på sovrumsväggen.

till den första köpte vi ett kit på nätet för typ 300 kr, men de gipsremsorna var inge bra. till den andra köpte vi gipsbindor på apoteket istället, kostade 70 kr och det blev mycket bättre men det är grymt kladdigt att hålla på med så var beredd på att få städa rejält efteråt

• Zimlis

TildaBritta: Ja det är bäst att smörja in sej först, så man inte får en "gips-vaxning"

• mexisis

jag smörjde in mig med vaselin båda gångerna, men det lyckades fastna i småfjun ändå, kändes som att dra bort världens största plåster hihi

• Tola

har en bild i mitt galleri...:) tror det är den första bilden nästan! tog två timmar för oss.. :)

• PiaMaria

hur många behöver man köpa från apoteket? Räcker ett paket eller?

BF 15/10
  • mama80

Handla ett paket gipss på apoteket, finns i rullar. Sedan förbereder ni med en spann med ljummet vatten och klipper upp lagom bitar med plastfolie till kroppen och klipper lagom remsor gips. Lägg dig bekvämt med gamla handdukar under dig, och så lägger ni ut folien från halsen och ner en bit på låren. Sen är det bara för gubben(eller vän) att börja doppa gipsremsor i vattnet och lägga dem över bröst och mage, lägg några lager. Du känner sen när det har börjat stelna och kan röra dig uunder gipset, lyft av försiktigt och låt stelna i något dygn. Förstärk sen i kanter om det behövs.

Du kan se mitt ex i mitt krypin

lycka till

• Tola

men magen blir väl mindre om man ligger ner? jag stod upp i duschen..

• mexisis
    mama80 skrev 2007-03-15 09:05:15 följande:
    Handla ett paket gipss på apoteket, finns i rullar. Sedan förbereder ni med en spann med ljummet vatten och klipper upp lagom bitar med plastfolie till kroppen och klipper lagom remsor gips. Lägg dig bekvämt med gamla handdukar under dig, och så lägger ni ut folien från halsen och ner en bit på låren. Sen är det bara för gubben(eller vän) att börja doppa gipsremsor i vattnet och lägga dem över bröst och mage, lägg några lager. Du känner sen när det har börjat stelna och kan röra dig uunder gipset, lyft av försiktigt och låt stelna i något dygn. Förstärk sen i kanter om det behövs.Du kan se mitt ex i mitt krypinlycka till
    smart att använda folie, så långt tänkte aldrig vi men till nästa gång så
    Tola skrev 2007-03-15 09:06:23 följande:
    men magen blir väl mindre om man ligger ner? jag stod upp i duschen..
    jag stod också i duschen för min mage blev mindre när jag satt/låg och brösten trillade ju ut åt sidorna
  • mexisis

här är en bild på min nyaste mage i v 35

gipsmage v 35

• PiaMaria

mexisis: Det ser ut som du har Bh under. Gick inte bh sönder när du lade gips över? eller hade du något imellan bh och gipset?

är så fint. är i v 10 så löångt innan jag kan sätta igång med min gipsmage

BF 15/10
  • mexisis
    mexisis skrev 2007-03-15 11:26:11 följande:
    här är en bild på min nyaste mage i v 35
    jo jag hade behå under, tyckte det såg finare ut, ville inte ha med bröstvårtor och så om den ska hänga på väggen det är ju magen som ska va huvudgrejen, inte brösten, och jo den gick sönder, tog den jag tyckte minst om och använde mest sällan
  • mama80

Jo mahen blir ju mindre om man ligger ner, glömde ju tillägga att jag fick palla upp med kuddar under handduken för att få någon mage

Mexisis - hur fick ni loss gipset utan plastfolie? Det bränner ju, hihi, bra att du fick tips till nästa gång nu då

• mexisis
    mama80 skrev 2007-03-16 08:58:57 följande:
    Jo mahen blir ju mindre om man ligger ner, glömde ju tillägga att jag fick palla upp med kuddar under handduken för att få någon mage Mexisis - hur fick ni loss gipset utan plastfolie? Det bränner ju, hihi, bra att du fick tips till nästa gång nu då
    smörjde in massor med vasselin som man fick med i paketet men det fastnade lite här och var ändå ja nästa gång blir det helt klart folie, då slipper jag ju förstöra en behå också
Svar på tråden Hemmagjord mage