• Ananaspaj

Yr i huvudet, konstig i ögonen...

Alltså jag mår inge vidare, har vait hemma ett par dagar nu för jag blev förkyld, inte så mycket snuva men än mer hosta och jag har haft feber. Jag tror inte min feber varit så hög men i allafall känns det i kroppen. Idag TROR jag inte att jag har feber men jag känner mig konstigt yr i huvudet, inte direkt svimfärdig men det känns tungt i ögonen...som öm ovanpå ögonen, låter helknas men. I helgen måste jag jobba! Är i v 11+5. Tyckte illamåendet var borta i ett par dagar då jag blev sjuk men nu tycker jag att jag mår lite illa igen. Måste jag gå till doktorn eller är det bara att man blir svagare när man är gravid? Vad tror ni?

• Svar på tråden Yr i huvudet, konstig i ögonen...
  • junibarn76

Hmmm, jag har varit jätteförkyld med hög feber i nästan en vecka. Nu är jag nästan friska men sedan igår har jag känt som du. Har fått en skum yrsel och får kräkattacker helt plötsligt trots att illamåendet nästan gått över. Jag är i vecka 11+0.

Funderade på om det kan ha att göra med att moderkakan tar över helt den här veckan?

• Triple Trouble

kan vara lågt blodtryck. jag blir illamående och ser dåligt och känner mig yr när jag får lågt

• Ananaspaj

emmli76 Du kan ha rätt. Jag talade med en sjuksköterska och hon sa att kroppen struntar i att du är sjuk, den gör allt för barnet och då kan det ta tid innan du blir frisk själv... kanske är därför.

• junibarn76

Ja jag blev själv orolig över den höga febern osv och ringde min BM och hon sa också att det tar mycket längre tid att bli frisk när man är gravid.

• Ananaspaj

Fanns en annan tråd här om influensan, det är inte bara vi, det är säkert inget farligt...

Svar på tråden Yr i huvudet, konstig i ögonen...