• Mino

Rak gardinkappa.

Hej
    Nån som sett kappmetervara med nåt snyggt mönster i vitt o svart, ev grått?? I mitt vardags rum har jag tvåfönster o sen altandörr. Har haft långa tunna vita gardinlängder nu över vintern, men nu vill jag ha nåt annat då man springer ut i in genom den där dörren.. jobbigt med långa gardiner i vägen

Hoppas nån har nåt tips

• Svar på tråden Rak gardinkappa.
  • ulrika

Kanske en fransgardin skulle kunna vara något!? De verkar komma ganska starkt nu i vår, finns i riktigt fina färger.
    Supermjuka tunna små fransar.

Jag kan inte tro att jag tipsar om det här, jag som alltid hatat alla form av draperier - men det här är riktigt snyggt!
    Sedan släpper dem ju in luft också.

• Mino

Ja fransgardiner är ju snyggt som tusan.. Min son ska få svart/grå/vita i sitt rum tror de blir bra.
    Men frågan är om man inte blir tokig i vardagsrummet varje gångn man ska ut på altanen så måste man igenom ett gäng fransar de va därför jag tänkte att en kappa skulle bli bra

Tack för svaret

• October

Jag har använt panelgardin som jag har hängt som en kappa istället. Då har man ju en del att välja på.

• Marie IE B

Vi har en lång fransgardin framför vår altandörr och hade så även i somras. Vi har alltid dörren öppen och går ut och in ideligen men upplevde aldrig fransarna som störande.

• Mino

Åhh tack för era svar.. Har ni möjligtvis lite bilder???

• Annse71

Jag har sytt raka gardiner som är fästa inuti själva fönstret, ser nästan ut som en låtsasrullgardin, fast utan snöre då.
    De är ca 30 cm långa och ca 10 cm nedifrån nederkanten så har jag en kanal för en rundstav på 3 mm.

Har satt två krokar i en rundstav som jag använder som upphängning och motsvarande öglor i ovankant på förstret. Sen finns det i och för sig även gardinstänger typ kirsch som man spänner ut, men eftersom jag har ett burspråk med 6 fönster så hade det blivit för dyrt....

• wic gbg

En helt slät kappa i "basic" färg typ grå- svart- begie- osv.
    Fäst den på kardborreskena, bakom sätter du 2-spårsskenor som du har paneler i.
    Då kan du under sommaren bara ha på den sidan där altandörren inte sitter.
    Panelerna kan du sedan variera i evighet.

Svar på tråden Rak gardinkappa.