• Talossa

Hur är det med att köpa glasögon i Thailand?

Jag läste nånstans, som jag självklart inte kommer ihåg, om att man kunde köpa glasögon i Thailand.
    Men då undrar jag om dem gör en synundersökning så det blir rätt styrka och så? Eller hur går det till? Man kanske tar med sig pappaer härifrån, eller?

Jag ska till optikern om nån timme, så skulle vara bra om man kunde få svar innan dess, så man vet.

Tackar!!

• Svar på tråden Hur är det med att köpa glasögon i Thailand?
  • pallonhaj

Vet en som nyss varit i Thailand. Hon köpte glasögon där, jättebilligt!!! Dom gjorde en synundersökning där.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • Crazy Baby

Ta med papper hemifrån så är det inga problem, vissa undersöker också, men det är lättast att ha med sig egna också!

• Talossa

Ska det då stå vad man ska ha för styrka??
    Fast det kanske dem vet hos optikern...

• Clavi

Gå till enoptiker och gör en synundersökning innan du åker. Då får du med dig ett recept som du ger optikern nere i Thailnad. Hela min familj köper sina glasögon på detta sätt och är jättenöjda.

BF 070731
  • maria215

Du behöver inte göra synundersökning hemma. Köpte glasögon i phuket för 1 år sedan. Gjorde undersökningen på plats. Det är ju typ samma undersökning bara att då gör den på engelska. Köpa glasögon är mycket billigare än hemma. Har kompisar som också köpt i Thailand. När en kompis skulle köpa för 2 år sedan så mötte vi en kvinna i butiken som jobbar som optiker hemma i Sverige. Vi frågade om det är bra glasögon osv. Hon rekommenderade att köpa glasögonen i thailand, för de var kanon sa hon.

• Talossa

Jag har nu gjort en synundersökning, men det står ju på svenska.
    Förstår dem i Thailand ändå vad det står på pappret? Alltså jag menar med styrka och sånt...?

Vad bra att många blir rekommenderade att köpa glasögon i Thailand!

Får se om jag hittar några snygga där...

Tack för alla svar!

• maria215

Jag har för mig att min mamma gjorde synundersökningen hemma i sverige och tror att det stod på svenska. Hon köpte glasögonen i phuket i dec. Jag kan fråga henne om du vill.

• Talossa

Det vore jättesnällt Maria!

Sen undrar jag om det är någon man behöver tänka på när man köper glasögon där??

• maria215

Nej, det tror jag inte. Går till på samma sätt som hemma. Det enda du ska tänka på är att pruta rejält.

• maria215

Min mamma sa att hon gjorde undersökningnen i sverige och den förstod de i thailand.

• Talossa

Bra att de fattade i Thailand... För jag blev lite orolig när allt stod på svenska.

Japp, jag ska pruta!!

Tack så mycket för alla tips!!

• hotten

på receptet står ju styrkan å allt i siffror å det fattar de ju thai oxå
    dottern har jätte dålig syn å hennes ögonläkare samt syncentralen å deras optiker mfl rekomenderar oss att köpa i thailand då de vet att vi reser mycket!

Svar på tråden Hur är det med att köpa glasögon i Thailand?