barnets bild på tårtan?
Hej på er där ute! snart vankas det dop.Men frågan är vad man ska bjuda på.Man vill ju inte bara ha vanligt fikabröd=tråkigt.Funderar på tårtor med en bild på min son,någon som vet vart man beställer sånt?
Hej på er där ute! snart vankas det dop.Men frågan är vad man ska bjuda på.Man vill ju inte bara ha vanligt fikabröd=tråkigt.Funderar på tårtor med en bild på min son,någon som vet vart man beställer sånt?
Här kan du beställa det. Gå in under tårtdekorationer/diverse ätbart
.. Tycker att det känns sådär.. Man sticker ju lixom kniven i barnet..
Baka något fint istället! Finns fantastiska tårtskapare på FL som säkert kan tipsa.
Vart?
Personligen tycker jag det är lite hemskt att "äta upp barnet" Att skära ut ett öga och äta upp....
Tårtan är fin tills man börjar ta bitar av den
Hör med din lokala bagare - många gör såna här tårtor idag.
Så tokigt det blev då...hehe
www.shoppingbutiken.se/
tack dala82,för tipset! fanns en hel del att hitta där!
Jag har betställt till konfirmation och födelsedagar på Konsum, dom har ju eget bageri. Och då kostade kortet 100:- extra, och så kan man välja text själv. Finns att få i flera storlekar. Den största tror jag gick på närmare 700:-.
Om du bor i en större stad, kolla med olika bageri.
Jag håller med några att det känns hemsk att skära ut barnet o äta upp denna.
Jag bakade själv tårtor...kalastårta heter den på min kokboken men det är typ marängtårta med typ sockerkaka botten.
Den åt alla gäster upp så det blev inga en enda bit kvar.
Hade ca 30 gäster o bakade 2 st ca 40cmx25cm...
Jag var på dopet många ggr o där dom hade "äkta doptårta" med 30 gäster o tårtan blev ALLTID över.
Jag var aldrig förtjust i "köp-tårta".
Vi har beställt bildtårtor till vår sons dop på lördag och de kommer bli superfina! Bor i Uppsala och där gick det att beställa på en massa konditorier, så det borde bara vara att ringa runt i din hemort och fråga!
jag hade bildtårta på ett års kalaset ( finns bild i mitt galleri) o den var jättefin. man kan beställa det på de flesta stora konditorier...