• mantaray

Hormonplitor???

Min 4-veckors tjej blir prickigare för varje dag som går. HOn ser bedrövlig ut i ansiktet och på bröstet. Hur länge sitter dessa i? Drabbar det alla bebisar?

• Svar på tråden Hormonplitor???
  • frallan 77

hej! Jag har en dotter som är 4 mån nu,men när hon var 4 veckor hade hon plitor i HELA aniktet,dom blev till slut som sår som vätskade sej o hon va helt fnasig (tog kort på det o har tittat på dom hon såg hemsk ut)På bvc påstod dom att det va hormon plitor över telefon,tillslut ringde jag o frågade om jag inte kunde få komma o visa henne.Fick då kortison salva o smörja henne med o hon blev jätte fin på 2 dagar. tror att jag fick kortisonet bara för att fom skulle få tyst på mej,men det hjälpte jätte bra!!
    så mitt råd: Ring bvc o be om någon salva!
    Jag provade allt. Bröstmjölk o oljor emn inget hjälpte ju!!

Lycka till o hoppas att din lilla tjej snart blir fin igen!

Kramar!

• mantaray

Jag har hos distriktssköterskan igår och hon sa att det ännu inte behövde smörjas något. Det brukar tydligen komma fler och fler plitor innan det kulminerar och försvinner. Hoppas bara de försvinner snart. Jag får väl ge det några dagar till, än så länge verkar hon inte lida av dem i alla fall.

Man vill ju ha en skär liten fin bebis att visa upp och inte en prickig, rödflammig och torr Fast hon är ju givetvis jättesöt ändå, trots alla prickar

• Pico

Min ena tjej såg helt bedrövlig ut ett tag (finns ett kort i mitt galleri) men det gick gradvis över. Nu är hon lite torr och fnasig och lite prickig vid halsen bara. Nu börjar däremot den andra tjejen få prickar... (de är 8 v på måndag)

• Maria C S 75

Min kille hade det också. Det mesta försvann omk 4 månaders ålder. Något enstaka kvar nu.

Svar på tråden Hormonplitor???