föddes ditt barn i segerhuva eller seger hjässa?
födde min senaste dotter i hela fosterhinnan , har nu efter undrat om detta är vanligt eller ej där av intresset.
födde min senaste dotter i hela fosterhinnan , har nu efter undrat om detta är vanligt eller ej där av intresset.
nix, inga spexiga kläder på henne när hon kom ut, naken å slemmig :)
Jag fick rösta nej men Emil var halvvägs ute när jag kom på att hinnan var intakt. Då bad jag dom ta sönder den.
Idag ångrar jag mig lite. Det är ju alltid något speciellt
Ja, barn nr2...
Japp min sista prinsessa är född segerhuvad..
Ja min lillkille är född med segerhuva.
Missix: hur kom du på att hinnan var intakt?
Min lilla senaste tös föddes med sergerhuva - barnmorskorna var alldeles till sig!!!!!
Det betyder tydling tur och att man är "skyddad" om man färdas på vatten..... har ni hört några mer gamla sägner kring detta?
Min minsta föddes samtidigt som vattnet gick fast hennes huva var inte helt intakt, så lite skyddad
Har inte hört om den sägnen, men det är en fin tanke
Japp, min dotter kom med sin på huvet
Nej, här har det fötts tre nakna kladdiga små ungar
Japp, dottern är född med hel segerhuva.
Har hört att det inte är så vanligt att de föds med hel segerhuva, fick höra av mina barnmorskor att de barnen kommer att ha tur i livet och de blir speciella.
Nej, men hade kanske gjort det ifall barnmorskan inte tagit hål på hinnorna när jag var 9 cm öppen. Rätt trist att hon gjorde det, hade varit kul om det blivit så :) Det var tydligen ganska svårt att ta hål också, fick försöka ett par gånger.