• Ipomea

Någon som ätit cocillana när du varit gravid?

Tror inte mina ögon när jag läser i FASS att man kan äta cocillana när man är gravid..
    Någon som gjort det?

• Svar på tråden Någon som ätit cocillana när du varit gravid?
  • BHJE

Ja, det har jag också gjort. Trodde inte heller att det skulle vara OK men det var visst det. Fick det utskrivit av läkare.
    /Jessica

• Ipomea

Det är ju typ den bästa hostmedicin jag ätit, men jag kunde väl aldrig tro att man skulle kunna ta det vid graviditet..  Har ju inte ens kollat flaskan jag har i kylen.

• llj

Här är en till som ätit cocillana som preggo... Enligt FASS och förpackning ska det ju inte var några problem så...

• Ipomea

Denise87: Trodde inte jag heller du!

• Ipomea

Hur många ml tog ni? Kommer ni ihåg? Jag brukar ta väldigt lite i vanliga fall för jag blir ju "konstig" av den.. Kan det räcka med typ 3 ml eller så? 5-10 ml står det att man ska ta.

• BHJE

När jag tog så tog jag 5ml enbart till natten, på dagtid tog jag 3 och det räckte. Man får ju ta den max 3ggr om dan.
    Natten var ju värst med hosta och därför tog jag mer då för jag tyckte inte att 3ml hade samma effekt, men hostan står man ju ut med på dagen.
    Som gravid sover man ju illa som det är *ler* och för att få någon sömn alls så rekomenderar jag 5...fast det är kanske bara jag som behövde ta mer?!
    Du kan ju alltid testa med mindre och funkar det inte så får du ju öka på
    /Jessica

• BHJE

Denise87:
    Den innehåller så pass lite o man tar den inte regelbundet så därför är det ingen fara.
    /Jessica

• Vässan

Har precis haft influensan o trots att jag är emot allt vad mediciner heter tog jag faktiskt coccillana tre kvällar då jag hostade så jag spydde... Har dock fortfarande dåligt samvete över det... är i vecka 29.

Svar på tråden Någon som ätit cocillana när du varit gravid?