• Hella77

Vaxa, epilera eller raka benen?

Snart är det sommar  och jag skulle gärna vilja slippa raka benen varannan dag för att se fräsch ut.
    Jag testade att vaxa benen för längesedan men fick inte med allt hår.
    Fick vaxa flera ggr för att det skulle ge effekt, men det hjälte inte mycket iallafall.

Har du några tips på bra produkter?
    Vad använder du för metod?

Trevlig Vår!

• Svar på tråden Vaxa, epilera eller raka benen?
  • Lolilla

Man kan ju vaxa och sen hålla efter det med en epilator.
    Tycker jag är det lättaste i alla fall.
    Eller bara epilera.
    Eller skita i det..

• Hella77

Vad har du använt för vax då?

• Lolilla

Kommer tyvärr inte ihåg namnet, men jag brukar använda vattenlösligt, det är bäst tycker jag. Den andra skiten (förpreppade vaxremsor) får man använda alkohol för att få bort resterna från benen, fastnar som faan

• QueenS

låt håret växa ca 1/2 cm, sedan är d väldigt bra om du kan peela benen ca 2-3 gr i veckan för att håren ska följe med vaxet mycket bättre

• The Wildchild

Jag tycker du ska pröva sockra dej!! Detta kan du dock inte göra själv utan du måste besöka en salong som gör Body Sugaring!Men det är absolut värt det!Jag har sockrat mej i ansiktet o på armarna o det har hållit håren borta flere veckor nu! O då håren växer ut kommer dom att vara glesare!Body Sugaring e lite liknande som vax bara att då man vaxar så drar man ju remsorna mot hårs o då finns risken att endel hår brister! medan man med socker drar med hårs o då får man håret bättre upp med rötter o allt!när man sockrar använder man heller inte remsor utan man breder på sockret mot hårs o så "flickar" man sen med hårs!Det here alltså flickar när man "drar" bort håren,man rör handen så som då man skall borsta bort smulor från bordet!

• Cullinan

Jag använder epilator, det håller håren borta läääänge. Kan verkligen rekommenderas. Gör inte hälften så ont som alla påstår, och håren blir färre och färre för varje gång du epilerat. Antar att man dödar hårsäckarna på nåt vis.

• Cullinan

Varför kladda med vax när man helt kladdfritt kan epilera? Det ju exakt samma grej, fast utan klet.

Det går snabbare med epilator också eftersom man får med allt hår direkt, med vax så följer bara hälften med och man får göra om det hundra gånger tills man ser ut som en plockad höna. Vaxet fastnar på dig och på alla dina prylar och det blir allmänt struligt.

• Hella77

Oj, vad många alternativ...
    Har hört att det gör fruktansvärt ont att epilera, men det kanske inte är så illa?

Tack för era tips!

Svar på tråden Vaxa, epilera eller raka benen?