• Mamsis

Blåa saker

Nu har jag bestämt mig för att det blir blått i mitt sovrum. Dels för att jag tycker om det men mest för att jag har en underbar tavla som går i blått som jag vill använda.
    Väggarna blir väl vita om ingen annan har ett bra förslag. Rummet är bara 2.25 m brett och 3.75 m långt. Så tills vidare ska jag ha en 1.20 säng som jag bygger upp på hurtsar för att få mer förvaring.
    På väggen ovanför sängen (jag har ingen sänggavel) så tänkte jag måla något (lycklig ägare till en overhead så jag kan måla vad jag vill!)Förslag?
    Och så vill jag ha förslag på fina saker som passar till blått, eller helt enkelt fina blå saker :)
    Allt ifrån gardiner till mattor.

• Svar på tråden Blåa saker
  • Yrslan

Blå fondvägg vid sängens huvudända och så något fint ordspråk på latin eller en vacker dikt/text i vitt kanske????

• rainbowbrite

Som sommar-fan, hade jag nog målat måsar kanske eller snäckor? Något somrigt e ju superfint till blått o vitt!

• Yrslan

Eller köp ett vackert tyg som går i blått och häng som en vepa vid huvudänden. Lätt att byta ut om man tröttnar och så kan du ju sy kuddar av samma tyg
    tycker Rusta har bra mattor 2m långa garn mattor i bomull för 129kr, finns i alla färger. Har naturvita själv.....

• Mamsis

Tack :) Vepa blir det på ett annat ställe tror jag, det var min första idé för det är så fint tycker jag. En fin dikt eller så blir nog superbra! Ska genast börja leta! Har en systerdotter som kan latin också :)
    Fler tips mottages tacksamt!

• Mamsis

Måsar har jag haft förut :)

• Mrs Kaffelatte

Jag har gjort en egen sänggavel av plywod skiva som jag klätt med givetvis blått tyg och stoppning.
    Sen har jag samma färg på sängkappan och överkastet och bryter det med kuddar.
    Ovanför sängen har jag en "målarram" som jag har klätt med tyg som är samma som gardinerna.
    Gardinerna är beiga och blåa (stormönstrade).
    Samma tyg har jag en kudde och dukar till sängborden.

Snyggt värre.. !

Svar på tråden Blåa saker