• Billabong

Shopping i London

Hej!

På torsdag åker jag till London och jag blir jätteglad för tips från er på bra ställen/affärer för shopping.

Det jag är ute efter är:
    mammakläder (inget "extremt" )
    bebisgrejer/kläder
    annat roligt

Skriv in era tips, kan vara konkreta affärer eller marknader så att jag vet vart jag ska lägga tiden!

Varmt tack på förhand!

• Svar på tråden Shopping i London
  • TjorveniSkåne

Inget att bidra, med men puffar eftersom jag själv ska dit i maj...

Mothercare är nog deras mainstreamvariant typ Babyland.
    Marks and spencer har prisvärda barnkläder som är ganska neutrala, inte så spännande kanske.

• Emil06

Mothervare och Mamas and Papas har massor med mammakläder, och barnkläder oxå för den delen! The Gap handla jag massor med coola kläder till min son, inte alls särkilt dyrt Åh å sen massa andra affärer jag inte kommer ihåg vad de hette, jag dök bara in där jag såg de hade barnkläder men större affärer typ liknande Åhlens brukar ha mycket billiga kläder.

• Ahlise

Var i london för två veckor sen. Vi hittade en affär som heter Mamas&papas. Vi hittade den i närheten av Piccadily Circus.

www.mamasandpapas.co.uk/

De hade så underbara saker! Jag ville köpa allt!! Men det blev bara ett gulligt litet startkitt. Det var inte speciellt dyrt. Lite mitt i mellan. Dyrare än HM, men billigare än NK =o)
    De hade massa saker så det är ett hett tips.
    Lycka till! Och ha så jättekul!! Vi hade det hur bra som helst. Deras väder är lite roligare än här, men ta med ett litet paraply, eller köp ett där. När man minst anar det så börjar det spöregna, men sen försvinner det lika snabbt igen. Och sköna skor..... ett måste!!

• Billabong

Ahlise: Jättestort tack! Paraply ska definitivt med (och alltid sköna skor vid resor).

Fler tips är välkomna!

• Bubbakin

Håller med de andra svaren. Har själv handlat en hel del på MotherCARE och tycker att Mamas och Papas på Regent Street är en urtrevlig affär, även BabyGap är bra. Gillar också Esprit på Regent Street som har en ganska stor barnavdelning. Förutom dessa tycker jag om Monsoon som har jättefina kläder!

För mammakläder skulle jag rekommendera TopShop som har sin egna lilla Maternity avdelning som är avskild från resten av varuhuset. Även här är Mamas&Papas bra (älskar deras sovkläder). Personligen är Mothercares mammakläder inget för mig men de har en del att välja på. Annars handlar jag på Dorothy Perkins som har bra och prisvinnande mammaavdelningar.

Annars är det som sagt bara att poppa i på de stora varuhusen på Oxford Street och shoppa loss.

Hoppas du får det roligt!

• Billabong

Bubbakin: Stort tack!
    Orkar/vill du ge mig lite hintar om var jag hittar dessa butiker? Kan man hitta dem i närheten av Regent street också? Eller finns det butiker inom dessa kedjor på andra håll i London som har bättre utbud?

Ska bli såååååå himla kul att shoppa loss!!!

• Bubbakin

Sara 75: No problemas. Du hittar de flesta affärer (Dorothy Perkins, BabyGap eller vanliga Gap och Topshop och Monsoon) och de stora varhusen på Oxford Street. Tunnelbana lämpligen Oxford Circus. Därifrån går Regent Street neråt mot Piccadilly Circus med BabyGap, Esprit och Mamas&Papas. Covent Garden kan även vara värt att checka, men där finns mestadels samma affärer som på Oxford och Regent Street.

Kort sagt gå till de typiska shoppingområdena så kommer affärerna att finnas i krokarna!

Det enda är att jag inte riktigt vet är vart Mothercare finns i centrala london. Själv har jag varit på deras affärer på andra ställen i London området eller på mega-gallerian Bluewater i Kent. Kanske finns någon annan som vet? Men som jag sa tidigare tycker jag själv bättre om alla de ändra affärerna än Mothercare när det kommer till både mamma och bebiskläder, men det kan ju vara så himla olika.

Hursomhelst kommer du nog inte komma hem tomhänt!

Svar på tråden Shopping i London