• sigana

Lekgolv i skumplast som stora pusselbitar??

Vi köpte idag ett fint lekgolv i skumplast som man pusslar ihop från Barnens hus. Jättenöjda, tills vi öppnade upp det och konstareade att man visst kunde pussla även med motivet på bitarna som då var alldeles i lagom storlek för att stoppa isig... Skit också! Läste inte tillräckligt noga på förpackningen
    Så nu letar vi efter ett liknande fast babysäkert... Såg att Babyproffsen har en liknande variant fast utan småbitar, men är det nån som vet om man kan köpa såna här plattor, kanske bara enfärgade lite billigare nån annanstans? De kan ju inte kosta helt mkt att tillverka, och ibland är ju saker mkt billigare när de inte säljs som "barnartiklar"...

• Svar på tråden Lekgolv i skumplast som stora pusselbitar??
  • sigana

Fast de är ju jättedyra där... Tänkte att de kanske fanns på nåt mindre trendigt ställe och kostade mindre..

• sigana

Letar runt på deras hemsida, men kan inte se något... du vet inte var man kan hitta det under för kategori?

• liv10

JULA har haft jättebra, ser inte alls "billiga" ut! Typ 200kr för 4 st (minns inte exakt)

• sigana

Ja, Jula var ju billiga! Fast då är de grå... hade gärna velat haft nån lite roligare färg... Visst är jag petig?
    Fler tips???

• Jessica24
    Måste bara varna lite för de här pusslen...
    Vi köpte ett golvpussel till vår son och han älskar att bita på saker, som småbarn gör.
    Då han satt och lekte och bet lite på en stor pusselbit, så upptäckte jag att han tuggade på något.
    Gick genast fram och fick precis ut en stor bit som han hade i munnen.

Vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt ifall jag inte upptäckt det i tid.

På vissa förpackningar står där från 1 år och på andra från 3-4 år.
    ♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • FiaÅkotten

här i umeå finns det på barnenshus

Svar på tråden Lekgolv i skumplast som stora pusselbitar??