• Tant Green

När är det långvarig feber?

Jag vet att det handlar om allmäntillståndet och allt det där, men man brukar ju också få höra att man ska söka läkare vid långvarig feber, men när är det långvarigt? En vecka? Två veckor? Mer?

• Svar på tråden När är det långvarig feber?
  • Tant Green

Oj, så tidigt... min dotter har haft feber sedan i måndags, men inte hela dagarna utan det går upp och ner, och det har inte varit över 38,7 någon gång. Vi tänkte ringa vårdcentralen på måndag om det inte är bättre, men man kanske borde göra det redan i morgon... men det brukar vara så bökigt på helger när vanliga vårdcentralen är stängd.

• Tant Green

Hon har hosta, men är inte snorig.

• zika

Mina barn har samma nu och vår vårdcentral sa att det nog är influensa och det håller i sig upp till 10 dagar.
    Anja har haft 38-38,5grader sedan i söndags. Hostaar och är lite hängig men inte jättesjuk. Tråkigt iaf

• Tant Green

Ojdå, 10 dagar Men då är det ju inte så himla många dagar kvar nu i alla fall

• HotMamaAndersson

Det är nog lite olika. Har dem bara feber så är det 4-5dagar man max ska ha det sen ska man söka upp läkare. Men är dem snoriga så skulle de va 6-7dagar sen söka upp läkare. Likabra och söka upp läkare direkt för din del TS då, kolla upp tidigare ifall den har ngt i kroppen som inte ska va där..kanske behövs antibiotika osv

• Tant Green

Tack. Idag har hon blivit snorig också, så det kanske är en förkylning fast ovanligt långdragen. I natt hade hon 39,2 grader men i morse var det bara 37,7 så det är varierar ju... Om inte febern är borta i morgon bitti ringer vi vårdcentralen i alla fall.

• Linnea och Mamma

Min dotter är just nu sjuk... hon hade som högst idag 40,8 och jag ringde till dom nu ikväll och frågade vad jag skulle göra (sjukvårdsrådgivningen ringde jag) och hon sa att jag skulle ringa vc imorn och be om en tid så dom får titta på henne. Hon har endast haft hög feber alltså runt 40 grader sen igår men haft feber sen i fredags. Så ja... vad ska man säga. Tror det är olika från olika län och landsting.

Men varför dom vill kolla henne nu är också för att hon har bara varit frisk i två veckor och förra gången fick hon pencillin.

Hoppas det löser sig!

Linnea 050512 & Lill knodden BF 070524
  • Tant Green

Linnea och Mamma, 40,8 är ju faktiskt ordentligt högt så då förstår jag att de vill kolla tidigare. Hoppas det går bra i morgon då.

Nu ikväll hade Maja 39,6. Jag måste verkligen ringa vc i morgon bitti, hon äter i princip ingenting och dricker inte mycket heller, det kan ju inte vara bra i längden. Synd att det är måndag i morgon bara, det brukar vara nästintill omöjligt att komma fram på telefon till vc då.

• Linnea och Mamma
    Sudd

Ja det är det, men eftersom den sjönk lite med Ipren så va det ingen fara. Tror det är en sak om den absolut inte går ner. Men hon ligger på 40,0 och 40,5 på nätterna.
    Inatt har det varit lite sisådär. Tack och lov så sover hon än och har sovit sen 01.40 och det känns bra. Kanske är det på g att vända. Ska väcka henne om en halv timme om hon inte vaknat. Måste ta feber och sånt om jag ska ringa till VC.

Jo det är nog bra att du ringer VC och hoppas du kommer fram. Om inte dricker så är det inte så bra. Min lilla dricker i massor, speciellt saften då eller vatten. Varken välling eller mat är så intressant men det gör inget så länge hon dricker och kissar.

Hoppas det går bra för era små.
    Linnea 050512 & Lill knodden BF 070524
Svar på tråden När är det långvarig feber?