• Drutten83

Hunden är.....ledsen?? Vad gör man då?

Öh...
    Jag vet ingen bättre förklaring än att hon verkar deppig. Men det är så olikt henne!
    *Vad gör man? *Vem rådfrågar man?
    Veterinären känns mer för det fysiska, men hundtalare och sådant är inget jag tror på.

Kan nämna lite info om henne:
    *tik - 4år
    *har löpt, men det är för tidigt för skendräktighet -ej dräktig!
    *blandn dobber/vinthund
    *tidigare jätteöppen, sprallig och sov utfläkt i sina korgar
    *nu tillbakadragen, svårstartad och sover ihopringlad - gärna i ett mörkt tomt rum eller i soffan när vi är borta (ny ovana!)
    *lämnas nästan aldrig ensam, max 5 timmar vid spec. tillfällen
    *förr visade hon enormt intresse för andra djur och var busig/olydig i deras närvaro
    *nu är hon lydig och likgiltig
    *verkar vara i fin fysisk form och aktiveras/ute ett par timmar/dag
    *vi har bebis på G

Klart att ibland leker hon med andra, men verkar tappa intresse ganska snart. Vill gärna ha kel, men ser så ömklig ut.

Har NÅGON varit med om detta innan? Eller har förslag på vad det kan vara eller vad man kan göra?
    Vårdeppig?

• Svar på tråden Hunden är.....ledsen?? Vad gör man då?
  • Polysperma

kan ju faktiskt va ngt fysiskt som ger synen av "tappad livsgnista".

ganska vanligt att tikar blir "låga" när matte är gravid, verkar som dom fattar att dom ska coola ner å bli gammla.

jag tycker du ska ta kontakt med vet och göra en vanlig hälsokoll så det inte ligger ngt fysiskt bakom.

sen testa med lite stimulerande psykiskträning.

men tror att du är hennes "navelsträng" i familjen och hon läser av dina vibbar bättre än du tror

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • Kantarellen

Jag skulle nog be en duktig veterinär titta på henne i alla fall. Spontant så funderar jag över om hon har ont någonstans, eller varit med om något som chockat henne.

• Kazz4

Hundar kan faktiskt reagera på olicka sätt när matte är gravid!
    Känner en vars hund blev extremt vaktig då hon var ensam med matte hemma, alltså från att ha aldrig vaktat så kunde hon i princip inte släppa in en enda karl!!!!! Hon högg alltså efter dom när dom kom i närheten av matte........ Detta fortsatte så länge matte ammade sin bebis sen försvann det.......
    Vet att det förekommer deppiga hundar men oftast brukar dom vara försummade på något sätt...... Det enda jag kan råda dig till om du inte vill ta kontakt med någon som "pratar" med hundar (även om jag kan rekommendera vissa såna eftersom man kan bli överraskad över det man får veta om sin hund) Det jag råder till är MYCKET fysisk kontakt.........
    Du säger att hon nyss ha löpt och det kan ha med hormoner då....... du skulle kunna prata med vetrinären om det.........Många tikar blir som helt förbytta runt löpen...... Och vissa blir helt förbytta när dom tex fått valpar...... Det är mycket troligt att din hund kan ha nåt problem med hormonerna.......Prata med din betrinär.... lite råd kan du nog få iallafall!

• Drutten83

Hmmm. Jag har funderat på det med veterinär, men tänkt att de kanske tycker man är koko som kommer med en till synes frisk hund.
    Kan hundar verkligen känna att jag är gravid? (hemskt att säga men min hund är inte så "bright" så det känns lustigt att hon skulle fatta det)
    Har gett järnet för att ge uppmärksamhet och stimuli, mer än vanligt..

Min sambo och jag har (pga att vi väntar något så stort) varit lite på spänn mot varandra - men att det skulle vara det?....

Hmm, får nog be vet att ta en koll. Vet ni ngn bra i GBG? Käns som de flesta utövar yrket för pengarna...

• ixxia

känner igen det där på min mors hund,, den betedde sej nastan exakt så strax eft ett löp, hon hade LIVMODERINFLAMATION(!!!!!) ring vetrinären ifall d kan va ngt sådant m henne!!!

• Drutten83

Iiiiicky!!!!!!!!!!!!
    På måndag morgon forcerar vi dörren hos nnärmsta vet!!

Svar på tråden Hunden är.....ledsen?? Vad gör man då?