• Baby 1990

Min hund är åksjuk......

Detta är väldigt jobbigt. Varje gång vi ska åka bil med min hund så kräker hon. Hon ser helt hängig ut i bilen och slem rinner ur hennes mun och hon verkar helt snurrig. Ja, och sen efter ett tag då så kräker hon. Finns det något man kan göra åt detta? Det är lite jobbigt att hon ska kräkas varje gång vi ska åka någonstans...

• Svar på tråden Min hund är åksjuk......
  • Tesie

Jag tror dte finns åksjuketabletter för djur med, ring veterinären eller kolla på apoteket

• Teskedsmamman

Vid längre bilturer kan man ge dem postafen t ex, men inte vid varje tur... Det bästa är att försöka lämna henne hemma så mycket som möjligt...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.22) BF - 070723
  • mammas gumsegos

ring vet. och fråga. Hundar kanske oxå har åksjuketabl. Fråga om det funkar med postafen el. likn. tabletter för människor. dom är ju milda.

• Marsu

du får nog ringa vetrinären...förr kunde man ge dom postafen...men tydligen så får man inte ge de nu bara så där utan att ha rådfrågat vetrinären...

• Baby 1990

Tack för era svar! På tisdag ska jag till veterinären med henne (ska få en sån 1-års spruta) så då kan jag ju fråga. Hoppas verkligen det finns några tabletter. Oftast får vi ju lämna henne hemma, men ibland vill vi ju åka till skogen och ibland följer hon med till några vi känner som bor lite längre bort.

• emmies

vi hade postafen till vår hund när han var mindre.. det finns receptfritt på apoteket men är egentligen till människor.. vetrenären rekomenderar dem även till hund däremot så kan du ju fråga hur mycket du skall ge.. ( har för mig våran fick en halv tablett när han var liten ( en rottis) lycka till med bilåkningen // emmie

jag är uppväxt med ett gäng dårar.. o för att passa in vill jag bo i dårarnas paradis.
Svar på tråden Min hund är åksjuk......