Arbetsträning och semester
Är det någon som vet om man har rätt till någon semester när man arbetstränar? Antar att det inte är så, men hittar inga klara svar någonstans.
Är det någon som vet om man har rätt till någon semester när man arbetstränar? Antar att det inte är så, men hittar inga klara svar någonstans.
Puffar.
Vad slags ersättning har du ?
visst har du rätt till semester! Kolla hur många semesterdagar du har kvar...
Nä, jag har inget jobb alls just nu så jag har ingen semester att ta ut heller. Fick sluta mitt jobb i höstas eftersom jag inte kunde arbeta fullt ut pga kronisk sjukdom. Sen har jag varit sjukskriven 100% men ska nu vara sjukskriven 50% och blir då utan jobb 50%. Ska börja arbetsträna 50% istället för att jobba eftersom jag just nu inte vet vad jag klarar av. Semester var nog lite dumt uttryckt av mig, för det kan man ju knappast bli berättigad till då. Men jag undrar snarare om man har rätt att ta ledigt (för att åka på semester) under den tiden man arb.tränar, om man avsäger sig rätten till bidrag under tiden man är ledig?
Om du ska ha rehabersättning från FK tror jag att du har rätt till "semester"
Men kolla med FK
Har man sjukpenning får man ju åka iväg på semester, men man måste säga till innan och få FKs medgivande.
Miss USA: Ja jag ska alltså få rehabersättning 50% (istället för A-kassa) och fortsatt sjukpenning 50%. Men det är kanske inte helt omöjligt att få "ta ledigt" då? Tack för att du tog dig tid att svara!
Har samma funderingar som du, men tyvärr inget svar!
Jag har kvar min anställning på mitt gamla jobb och har därför några semesterdagar kvar därifrån om det kniper!
Men arbetstränar på ett annat ställe.
NoAngel: Har pratat med försäkringskassan idag. Hon sa att man har rätt att ta ut 4 veckors semester när man arbetstränar, om den man går med ("handledaren") har semester eller om arbetsplatsen stänger under en tid på sommaren, så det beror ju lite på vart man arbetstränar. Om man inte har den möjligheten så kan man ansöka om ledigt ändå (hon skulle skicka någon blankett som jag skulle skicka in) och det brukar oftast gå att fixa ledighet om det rör sig om nån vecka eller två. Skulle det absolut inte gå så har man ju ändå rätt att ta ledigt men att vara utan ersättning under den tiden (som tjänstledighet).
Okej, tack! Då vet jag lite ialla fall.. Har nyss börjat arbetsträna och vill ju inte börja med att fråga om man får ledigt!
Hihi, jag har redan frågat och jag har inte ens börjat arbetsträna än
Nä jag förstår dig precis. Tyckte med det kändes retligt att fråga, men måste men så..