färgat håret men det blev grått vad göra!
Färgade håret här hemma igår, från blondt till mellanblont men det ser mörkgrått ut! vad finns det att göra?
Färgade håret här hemma igår, från blondt till mellanblont men det ser mörkgrått ut! vad finns det att göra?
Har nu satt in en bild på min nya gråa hårfärg, vad tycker ni kan man gå ut såhär, är detta mellanblont?
Färga om i mörkareton
Vill inte ha det mörkare, tror ni de gråa försvinner efter några tvättar?
Nope det gör det inte men du kan sätta in en toning för att *täcka* det gråa så efter ca 2-3 veckor borde det kunna färgas om då när det fått *vila* sig.
Om du skulle försöka blondera om det som det är just nu är risken STOR att håret kan bli grönt ex men största irritationsmomentet OM du skulle blondera om det nu är att håret blir så slitet att det blir som tuggummi och även kan falla av.
I alla blonderingar så finns det väte som är MYCKET starkare än i toningarna och MYCKET skadligare för håret.
Vad ska jag ta för toningsfärg då?
Du blir tyvärr tvungen att gå på en nyans mörkare för att kunna täcka.
Vilka toningar som helst går bra så länge det inte är *riktig* färg.
Nivå 2 eller 3 borde täcka.
Tycker ni håret är väldigt grått? har bild i galleriet eller kan jag ha såhär? är detta mellanblont kanske?
Tycker du kan ha sådär, du skulle sett hur jag såg ut när jag provade att gå från blond till brunett, DET om något blev grått med inslag av grönt, hela håret såg dammigt ut. Hemskt.
Om man tvättar håret 2 ggr per dag kanske den gråa nyansen försvinner då? nån som vet? det är ju iof färg och inte toning.
hmm..skulle gissa på att en frisör vet
Det gör den inte
Fråga alla kärringar,dom vet. =)
Men det där är väl inte grått???
Det är aldrig särskilt bra att färga håret hemma!Dels sliter färgerna mycket mycket mera på håret än de hos frisörer, o dels kan färgerna bli lite vad de vill!
Ditt hår ser helt ok ut,skulle själv inte färga om det!Men om du vill få bort det gråa ska du lägga i en vädigt varm färg,helst koppar, det bryter bort det gråa!
det blev nog grått för att du valde en för kall nyans. om du inte vill att det ska bli så mycket mörkare kan du ju alltid prova en mörk guldblond, eller varm guldblond. det kan nog dämpa det gråa, utan att det blir alltför mörkt...