• Nelda

Hur lång tid tog det för er andra som har haft X att bli gravida?

Hej alla, för en vecka sedan gjorde jag en sjuktjobbig op och tog bort min högra äggledare....jag hade ett utomkvedshavandeskap i v8.

Vi har en dotter som är 6 år och så länge har vi även försökt bli gravida igen... så 2 v innan jul blev jag gravid men fick MF en vecka senare, har nog aldrig varit så ledsen... HEMSKT! Vilken jul! Usch...

En månad senare går jag och blir gravid igen!! men vaf-n??? nästa 6år utan ett enda litet symtom på graviditet och så NU!? helt sjukt!

Vi var övelyckliga men så får jag ont i magen.... och POFF så är allt borta igen... VILKEN smärta!

Nu vill vi ha revanch, vi ska banne mig bli gravida igen!
    Men tänk om det tar 6 år igen?

Hur lång tid tog det för er andra som har haft X att bli gravida? Är jag dum som försöker redan efter det jag ha blödigt färdigt igen?

Kram på er alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 09:44:28:
    Det är nu 2 månader sedan X:et nu och jag har precis harf ÄL så vi håller tummarna.

Men Hur lång tid tog det för er andra?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er andra som har haft X att bli gravida?
  • fågelblå

Vilken otur du råkat ut för!

Tyvärr kan jag inte ge dig nåt trevligt positivt svar för jag sitter ungefär i samma sits som du (men puffar upp din fråga). Kämpade i flera år innan dottern blev till. Sedan tog det bara några månader av försökande innan jag var gravid igen. Till vår stora sorg var det utomkvedskap och nu sitter jag här med bara en äggledare som inte är mycket att ha. Det är ett år dedan X:et och vi kör igång med ivf till hösten.

Hoppas du blir gravid riktigt snart!

• campanula

Hej,
    Jag har också haft utomkved - hemskt, är dessutom 41 år och har inte så mycket tid kvar. Det ska ju inte minska chansen så mycket. Jag fick mitt i juli-aug. Fick tidigt missfall i feb, blev i alla fall gravid. Har ni kollat att äggledaren som finns kvar fungerar?
    Jag ska spola min snart..
    Lycka till!
    Ni har ju några år på er!!

• pluppis

Hallå! Jag hade ett X för fem år sedan! Ena äggledaren togs bort! Vi kämpade på 1.5 år men inget hände. Gjorde då en genomspolning/röntgen av den andra äggledaren. Den såg bra ut men vi sattes ändå upp på VL för IVF. En månad senare blev jag spontant gravid! Fantastiskt!Har ett mirakel som är 2.5år. Sen började vi längta efter ett syskon! jobbade på i 2år men inget hände! Nu har vi precis gjort en Ivf som vi fick betala själva! I dag hade jag testdag! Jag är gravid!!!!Underbart! Kämpa på och lycka till!

• Nelda

Det är så skönt att höra att man inte är ensam!!

Campanula; När jag opererades så tittade dom på min vänsta oxå och den såg enligt dom bra ut. Så jag får nog lita på det...

Vad tror ni om att börja pröva redan nu att bli gravid? jag har fortfarande blödning från op men när den slutar?

• pluppis

Hallå! Jag har för mig att dom sa till mig att vänta tre månader. Såatt det hinner läka inuti ordentligt! Men ring och fråga! Lycka till!

• minili

Hej, jag har en äggledare efter ett utomkved men jag har fått höra att det inte alls ska vara några problem att kunna bli gravid igen. Har dock inte varit i kontakt med någon läkare då det inte är aktuellt för mig med ett barn i dagsläget. Ska jag behöva oroa mig och kontakta läkare, vad tror ni? Nu känns det inte alls bra plötsligt:(

• Salacious Crumb

Efter mitt andra X (i januari) sa läkaren att det vara bara att gå hem och prova igen på direkten. Så inte behövde jag vänta några tre månader inte, men det finns kanske lite olika skolor inom läkarkåren?

De hade tagit bort den trasiga äggledaren som det fastnat i en gång förut, men de säger att jag har en hel och fin kvar. (Och som Nelda säger, man får lita på läkarna i det här fallet, det är ju inte så lätt att kolla själv liksom...)

• jansson77

Jag opererades för ett x i december 05, har inte lyckats än, trots två ivf och ett frys.

• Mrs 78

Här kommer lite hopp! Jag opererades för ett X i mars förra året. Blev rätt förvånad när jag testade positivt i början på Maj alltså bara 1,5 månad senare. Nu har jag en underbar liten prins på snart 4 månader som förtillfället ligger i vagnen ute o sover! Lycka till, !

• Mrs 78

...Glömde ju säga tt det finns en tråd för oss som haft X. Leta under Känsliga rummet och missfall så hittar du dit. Där finns et gäng jättemysiga tjejer som du kan fråga och disskutera med om du känner för det!

• Madderakka

Jag opererades för X för en vecka sen och är hemma sjukskriven nu. Jobbigt! Vill inte tänka för långt framåt nu utan bara på att bli frisk och kanske få göra FET efter sommaren...

• syster annika

jag har haft två x i samma äggledare, båda gångerna blev jag gravid direkt efter, har fått tre barn efter mina utomkvedshavandeskap. Lycka till!

• Nelda

Syster annika : imponerande!
    Själv har jag en dotter på 6 år sen har vi inte lyckats bli gravida igen förän nu då det slutade i X...

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er andra som har haft X att bli gravida?